Mandag 19 januar – nonstop snow all Monday

Hei og happy mandag!

Håper dere har hatt en fin helg og at alle er glade at snøen er tilbake i dag…. og i morgen…. og på onsdag. Vær forsiktig….. det er fortsatt is og det er utrolig glatt under snøen…. jeg har sett flere som falte på fortauene og trailene.

Sandras turer

Hunder: Bamse, Shaggy og Aslan (og Arisa)

Sted: Vettakollen

Sandras første tur “back with us”. Hun hadde guttene og Arisa (hunden til Sandra) med på tur. De startet turen fra Planetveien og der fulgte de hovedstien oppover og svingte til venstre.

Det snedde og de gikk oppover i skogen hvor ingen hadde gått…… nye spor i snøen for hundene og Sandra.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 16.50.23

Bamse og Shaggy var så lekne…. de er så glad i hverandre og de lekte, hoppet og hadde det gøy hele turen. De “playfought” og koste seg i snøen.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 16.50.06

Aslan var skikkelig blid til å se Arisa igjen. Vi hadde glemt at han elsker Arisa. Han fulgte henne og gikk bakk henne hele turen. Når hun la seg i snøen, Aslan hoppet på ryggen sin og bare stå på henne….. hun var tålmodig og hun liker Aslan masse.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 16.50.38

De fortsatte oppover  i skogen mellom de to hovedstiene hele veien til ryggen på toppen. Der var det litt mer snø enn ned på Gulleråsen. Lettere til å lage snøballene for guttene.

Hunder: Junior, Cherie (og Arisa)

Sted: Maridalen (Hammeren)

I ettermiddag Sandra og Arisa hentet Team Border Collie fra Sentrum og de kjørte mot Maridalen sammen.

Junior og Arisa var kjempefornøyde til å se Sandra igjen….. (de så henne faktisk på fredag når hun ble med på tur med meg (Matt), men de er veldig glade i henne og Arisa).

De parkerte ved Hammeren og utforsket de skogen der. I dag de tok den rødstien og svingte til høyre og inn dyp i skogen der.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 16.49.49

Ingen hadde gått borte fra hovedstien og de gikk off track nesten hele turen. De fant noen nye steder. Arisa rullet i snøen og hver gang både Junior og Arisa løp rundt til å se på henne, helt fascinert.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 16.51.21

Hundene koste seg i ny snø, men Junior fortsatt fant seg noen pinner og “pleaded” med Sandra for at hun kunne kaste dem dyp i skogen.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 16.50.55

Andrés turer

Hunder: Alfa og Thomas

Sted: Bygdøy

I dag Andrés hentet guttene og de kjørte sammen til Bygdøy for turen.

Det snedde, men på Bygdøy snøen var ganske våte, derfor gikk de i skogen. I skogen kunne de unngå våte snøen, og guttene kunne leke og utforske.

Både Alfa og Thomas var lekne, de løp rundt sammen og etter de hadde snust litt ved hovedstien de jaget etter hverandre i skogen mot Paradisbukta.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 19.26.35

De fant noen nye stier i skogen og de utforsket dypere i skogen og over ved feltene.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 19.26.52

De fulgte kanten til feltene og kom de til Bygdøy Sjøbad hvor de traff noen andre hunder på tur. Guttene hilste på de nye hunder….. Alfa bjeffet noen ganger, men når han visste de var tisper, plutselig var han mer sosial!

På veien tilbake de gikk i skogen nærmere til fjorden og gikk de langs stranden ved Paradisbukta.

Hunder: Oscar, Remi, Lucy og Minnie

Sted: Tryvann området

I ettermiddag kjørte Andrés og hundene opp til ved Tryvann til å starte turen.

Opp på toppen snøen var mye bedre og ikke så våt. Hundene sprang fra bilen og de var utrolig spent. Alle hadde ekstremt energi når de så snøen.

De hoppet og lekte sammen i dype snøen.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 19.27.02

De fulgte den hovedstien for 500 meter før de fant en liten blå skogsti at de tok nedover. Remi og Lucy fant pinner og jaget etter hverandre, mens Oscar og Minnie snuste under snøen og prøvde til å finne noe.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 19.27.19

De kom til ved Rødkleiva, men i dag var det nesten ingen utsikt pga skyene. Likevel masse puddersnø og de fortsatte nedover i feltet der med fornøyde hunder!

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 19.27.11

Etter 5 minutter de kom til den stien mot Hyttli og endelig de svingte tilbake og gikk litt off trail i skogen tilbake mot Øvresetertjern.

Matts turer

Hunder: Charlie, Magnum og Eddie

Sted: Grønmo

I dag Magnum ble med for en tur i Østmarka. Vi startet fra et nyt sted at han kjente ikke….. og han var veldig nysjerrig om det. Han sprang fra bilen, så overalt, han var litt forvirret, men løp ham mot skogen til å starte turen. Jeg, Charlie og Eddie gikk 10 meter bakk ham og da kom vi til skogen jeg slippet Eddie og Charlie var løs på langelinjen.

Vi fulgte den stien oppover i skogen og det var sant at guttene elsket litt ekstra snø.

Eddie hoppet rundt gal og blid, men lite gledebjeffer noen ganger mens han snuste under snøen og fikk seg en veldig kul snøskjegg!

Charlie og Magnum utforsket skogen. De lekte litt, men var mer opptatt av å finne ting der.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 14.48.51

Vi fortsette i skogen og tok vi en ny sti jeg hadde aldri gått på før i skogen. Etter 5 minutter savnet vi trailen og fortsatte vi off track.

Tydeligvis når det var godbit tid…. alle løp så fort som mulig tilbake til meg 🙂

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 14.49.00

Det var ingen på golfbane, derfor krysset vi en liten avstad og utforsket vi et skogsområdet midt på banen! Hundene løp over banen. I skogen der Charlie tygget alt…. hver pinne eller tre han fant, han tygget. Han var kjempefornøyd med den!

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 14.48.12

Hunder: Tassen, Allan og Frøya

Sted: Sørkedalen

I dag var vår første tur til Frøya. Hun er veldig sosial og har vært på hundelufting før, derfor jeg visste hun ville passe bra med Allan (som hun har truffet i sitt nabolag) og Tassen.

Vi kjørte til Sørkedalen til å starte turen. Vi parkerte ved Årnes og startet turen derfra. Hundene sprang fra bilen og de hoppet med glede i parkeringsplassen. Guttene hilste masse på hverandre, med en ivrig Allan som jaget etter Tassen og prøvde til å slikke ham.

Vi fulgte langrennstiene de første 500 meter til kom vi til den blåstien som går oppover i skogen. Vi fulgte den og jeg slippet både Allan og Tassen for at de kunne bruke energiene sine og bare leke “non-stop”.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 14.48.22

Frøya var i langelinje og jeg snakket masse med henne mens hun gikk ved siden av meg. Kanskje alt var litt nytt og rart…. ny lufter, ny varebil, nye hunder, men etter 5 minutter hun var avslappet og hun løp foran meg, litt bakk guttene. Hun var også kanskje litt sliten fortsatt etter 25km langrenn tur i går med eierne sine 🙂

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 14.48.38

Guttene hadde skikkelig mye energi og Frøya var glad nok til å “leave the boys to their games”. Hun snuste ved trailen, spiste litt snø og aldri gikk mer enn 10-15 meter fra meg.

Likevel en gang Allan prøvde til å lufte Frøya….. han tok langelinjen i munnen sin og begge to løp foran meg….. det var supert å se på…. de var så glade.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 14.49.19

Vi fortsatte oppover i skogen og kom vi til en langrennstien som ingen hadde brukt…. vi fulgte den oppover i skogen og etter 25 minutter til kom vi til en fin utsikt over Sørkedalen til Wyllerløyper! Guttene hoppet i dypsnøen, men Frøya og jeg ble på hovedstien.

Skjermbilde 2015-01-19 kl. 14.49.10

Vi ønsker dere en fin kveld, store kos til hundene og vi sees på dogbloggen igjen i morgen