Onsdag 14 januar – fun, games and workvans!

Hei og happy Wednesday!

Håper dere har det fint og dagen har vært bra!

Litt friskere i dag, men det går fint med oss, fordi snøen smelter ikke så fort i skogen!

Gergos turer

Hunder: Eddie, Charlie og Lissi

Sted: Grønmo

De startet turen fra den andre siden av Grønmo i dag. Alle hundene var veldig spent i bilen og tydeligvis de var klare på turen. Heldigvis når sprang de fra bilen de ro seg litt og de fokuserte å lukte overalt ved inngangen til skogen.

De fulgte stien inn i skogen og Charlie var mindre leken enn vanlig. Lissi prøvde til å “instigate” noen leker….. men Charlie snuste i skogen og utforsket litt “left and right”..

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 19.01.23

… men når de kom til en “clearing” plutselig fant ham sin energi igjen og da hadde han lyst til å leke.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 18.24.31

Noen ganger det var Lissi som jaget etter Charlie, noen ganger de skiftet “the roles”.

Eddie utforsket ved stien mens de andre løp crazily rundt i skogen. Han var mer uavhengig fra de andre i dag, men han var glad til å utforske alene og snuse overalt. De fortsatte mot golfklubben og skogen var veldig still i dag, de traff ingen.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 18.24.45

Stakkars Charlie var sliten etter lekene med Lissi….. han trenger litt mer stamina….. men når han løp han var altfor raskt for henne en gang til! Usain Bolt av våre hundeturer!

Hunder: Bamse, Shaggy og Aslan

Sted: Vettakollen

De startet turen i dag fra Planetveien igjen. De fulgte rødstien ved Vettakollen oppover.

En gang til Aslan var skikkelig glad på tur…. motivert av snøen og eventyret! Han hoppet i snøen og koste seg masse. Noen ganger han satte hodet sitt dyp i snøen og snuste noe….. plutselig så han på Gergo….. ansiktet full av snø!

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 18.25.28

Bamse og Shaggy fortsatte med sine “never-ending” leker. De traff noen hunder på tur og alle guttene hilste masse på dem. Shaggy var veldig spent til å treffe noen nye hunder. Han hoppet rundt, smilte masse og var helt blid….. (You would think he had never met another dog!)

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 18.25.18

De fortsatte oppover på stien og de fant en liten skogsti til venstre oppover mot Vettakollen. Der i skogen var det nesten ingen spor…. bortsett fra hundene selvfølgelig. De gikk gjennom trærne og i tett skog. Noen ganger måtte Gergo hjelper guttene med langelinjer rundt trærne, men alt gikk veldig bra og alle elsket ekstra eventyr

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 18.25.09

Andrés turer

Dagen til Andrés startet på forskjellig måte i dag. Han hentet Leffe og Thomas, deretter mens han kjørte til å hente Louie….. plutselig varebilen stoppet midt på Ring 2. Med hjelp fra noen ved busholdeplass bilen sto på fortau mens Andrés ringte meg. Heldigvis jeg hadde ikke dratt til å hente hundene ennå, derfor kjørte jeg til Ring 2, ga Andrés min varebil for at han kunne fortsette med turene sine og ventet jeg med varebilen for litt hjelp fra en venn, Jacek! Les mer om mitt eventyr “lower down”

Hunder: Louie, Leffe og Thomas

Sted: Grefsenkollen

Endelig etter varebil-swap hentet de Louie og kjørte de til Grefsenkollen til å starte turen.

Hundene var skikkelig fornøyde til å se så mye snø på toppen. De parkerte ved Trollvann og de gikk oppover i skogen ved siden av den ski bakken.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 17.32.04

Thomas hadde masse energi og han lekte med Leffe og litt med Louie. Louie var litt mer uavhengig i dag og han koste seg og snuste alene i skogen og hilste på andre hunder de traff på tur. Han gikk foran og hadde lyst til å utforske luktene før Leffe og Thomas, men løp han tilbake fullfart når han så at enten Thomas eller Leffe fant noe han hadde ikke funnet.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 17.31.39

De fulgte ryggen på toppen av Grefsenkollen og kom de til utsikten over Årvoll. Det var fantastisk lys og solskinn overalt.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 17.31.50

De svingte til venstre og fulgte en skogstrail i dypere snø nedover mot Trollvann. Det var fantastisk inn i skogen og guttene koste seg masse.

Hunder: Remi, Minnie og Lucy

Sted: Sognsvann

I ettermiddag dro de til å starte turen fra Sognsvann.

Det sto mange biler i parkeringsplassen, selvsagt mange på langrenntur i dag. Det var snø overalt, men hjørnet fra hvor vi starter turene var “empty”…. ingen på tur og ingen biler der.

Hundene hoppet fra bilen og løp mot skogen. Remi og Lucy lekte masse mens de krysset brua, mens Minnie var høflig og hun ventet for Andrés.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 17.30.42

De startet turen og de utforsket mange nye stier i skogen sammen. Borte fra de hovedstiene nesten ingen hadde gått, derfor de lagde nye spor, og hundene hoppet og lekte i snøen.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 17.30.28

Lucy hadde masse energi, derfor Andrés kastet noen pinner han fant “above the snow” og masse snøballer for henne. Remi smilte masse og tenkte det var fantastisk.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 17.30.52

Dessverre solnedgangen var gjennom trærne men de kunne se fine fargene fra midt i skogen, helt magisk.

Matts turer

So where were we….. jeg ventet med den Fiat varebilen og heldigvis min superhelt venn Jacek kom og hjalp meg. Han var mekaniker i 3 år og han så på motoren og fortalte meg det beste ting å gjøre var “to tow it” til verkstedet i Brekkekrysset hvor han jobbet før.

En kvarter videre og vi var på verkstedet… og jeg måtte endre mine turer og planer for dagen. Jeg skiftet noen hunder og dessverre måtte avlyse noen hunder. Med bilen på verkstedet Jacek hentet Magnum og Nellie med meg og leverte oss alle sammen til hos Amico på Grefsenkollen. Read more below

Hunder: Amico, Magnum og Nellie

Sted: Grefsenkollen, Kjelsås, Grefsenkollen, Sinsen…..

Derfor startet vi turen vår fra Amicos hus i dag på Grefsenkollen. Vi gikk oppover på veien mot toppen av Grefsenkollen og tok den stien ved svingen.

Der kunne jeg slippe hundene og de løp foran meg veldig fornøyde. Vi tok den blå stien som går rundt siden av kollen. På noen steder det var fortsatt litt glatt (særlig fordi mens “the hectic changeover of vans” jeg hadde glemt piggskoene mine i min varebil. Likevel alt gikk veldig bra.

Vi gikk rundt kollen og kom vi til skogen. Vi fulgte stien mot Kringla hvor visste jeg at vi kunne krysse veien og ta den langrenn stien nedover mot Brekkekrysset igjen. Vi startet nedover og traff vi noen skikjører ut på tur og en veldig sosial hund også. Vi fortsatte nedover og kom vi til Maridalsvannet hvor vi fulgte langrennstiene mot Brekkekrysset.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 15.36.03

Der leverte jeg Nellie tilbake, og guttene og jeg startet tilbake oppover på samme sporene tilbake til Grefsenkollen.

Skjermbilde 2015-01-14 kl. 15.36.13

Da kom vi til Kjelsås hadde vi gått allerede over 2 timer og derfor fulgte vi veiene oppover til Amicos hus. Guttene var enige om det og de fikk noen godbiter til for litt ekstra energi.

Etter vi leverte Amico tilbake hjemme…. Magnum og jeg måtte følge Grefsenkollveien hele veien nedover til hos Magnum i Sandaker.

Heldigvis vi fikk utrolig fint vær over hele turen og vi koste oss masse med litt solskinn.

Etter leverte jeg Magnum endelig fortsatte jeg hjem på Tåsen….. nesten 3,5 timer tur uten å stoppe…… fotene mine var glade til å ta en liten pause 🙂

Vi ønsker dere en fortsatt fin kveld, kos til hundene og vi ses i morgen igjen på vår dogblogg!