Tirsdag 13 januar – still finding those fresh tracks in marka!

Hallo og god tirsdag!

Håper dere har hatt en fin dag. Veiene var litt lettere til å kjøre på i dag og ikke så mye trafikk kaos i Oslo….

Gergos turer

Hunder: Lex, Punky og Aslan

Sted: Østmarka (Fra Hellerudveien)

I dag startet de turen fra et nytt sted. Jeg hadde viste Gergo en parkeringsplass på Hellerudveien rett ved marka for noen uker siden og han parkerte der til å starte turen i dag.

De fulgte stien 50 meter ved husene og kom de til marka. Der krysset de broen og fortsatte de oppover på en bratt bakken inn i skogen. Det var litt glatt, men Punky var i langelinje og Lex var løs, derfor mye lettere til å “scramble” oppover til toppen.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.32.56

Når kom de til toppen av den stien det var en plateau og det var kjemperolig der. Ingen i skogen tydeligvis. Punky og Lex utforsket skogen sammen og hun koste seg til å løpe 30 meter foran, og løp fullfart tilbake til en leken Lex.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.31.43

Lex var veldig glad i snøen men etter noen leker med Punky han var litt sliten og derfor han gikk ved siden av Gergo og Aslan for mesteparten av turen. Midt i skogen de traff en annen hund alene på tur. Hunden hilste på alle, og var veldig ivrig. Så fort som hunden kom, han forsvant igjen… forhåpentligvis tilbake til eieren sin i nærheten.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.32.39

De fortsatte til å utforske skogen og Aslan var glad igjen i dag….. han er mye mer glad i snøen…. og han gikk så fort som mulig ved Gergo!

Hunder: Shaggy og Stella

Sted: Vettakollen

I dag startet de turen igjen fra Planetveien. Shaggy og Stella var glade til å se hverandre. Stella var i skikkelig god form…. hun elsker snøen og hun er så leken hver gang det snøer!

“Right from the off” hun rullet seg i snøen og koste seg masse. Shaggy var imponert av denne leken og han prøvde til å gjøre det også…. plutselig begge to svarte hunder ble hvite!!!

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.31.58

De fortsatte oppover på den rødstien parallel til Vettakollen stien. Gergo kastet snøballer for Shaggy og han løp overalt….. a bundle of energy.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.32.14

Stella snuste under snøen og hun gravde under snøen med munnen sin og rullet igjen på snøen! Nå Stella var “in the mood” for mer leker og hun ble med for å hente snøballer mens de fortsatte oppover mot toppen gjennom skogen.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.32.26

På toppen hadde de en fin utsikt over Sognsvann retning og mot Grefsenkollen. Hundene var ikke så imponert av utsikten men de var fokusert på lekene!

Andrés turer

Hunder: Leffe, Chili og Thomas

Sted: Bygdøy

I dag det var “Chilis turn” til å reise litt lengre for sin tur. Andrés hentet ham første og deretter hentet glade guttene ved Frogner og de dro sammen til Bygdøy for turen.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.27.29

De parkerte ved Hukodden og de startet turen i skogen mot Bygdøy sjøbad. Leffe og Thomas kjenner området godt, men en ivrig Chili løp overalt og utforsket i en ny skog, nye lukter, nye steder…. han var glad for det. Han virket å ha litt ekstra energi og han var mer nysgjerrig enn vanlig. Gøy å vite for oss.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.27.46

De fulgte noen skogstier mot sjøbad og i skogen alle utforsket ved stien. Leffe spiste snøen hele turen…. det er hans beste ting i hele verden…. han er så glad i å spise snø.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.28.01

På veien tilbake de hadde litt esktra tid på tur, derfor de gikk for en tur rundt Hukodden. Der guttene koste seg på stranden med fine utsikter bakk dem!

Hunder: Lucy, Minnie, Twist og Remi

Sted: Ris skog

I ettermiddag Andrés og hundene startet turen fra Risbekkveien.

De fulgte den hovedstien for noen hundre meter og der svingte de i skogen og gikk de oppover. Remi var like fornøyd som alltid. Han løp foran de andre og utforsket skogen, med de andre bakk ham. Han snuste i snøen og hver gang han utforsket et sted….. dachjentene løp mot ham og startet til å lukte der…. nysgjerrige om hvis det var noe interessant der! 🙂

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.26.55

Lucy var skikkelig glad men mer rolig enn vanlig. Hun lekte med Andrés og var utrolig glad til å jage etter noen pinner og snøballer han kastet. Noen ganger hun løp etter Remi og prøvde til å spørre ham å leke litt….. men hun ikke insisterte og hun var glad til å gå ved Andrés.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.26.39

De fant nye stier i skogen der, de gikk off trail og bare gikk dyp i skogen og koste seg. Der hundene måtte bruke enda mer energi til å hoppe og gå i dypere snøen!

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 17.27.03

Eventuelt Twist var sliten og hun gikk bakk Andrés og gikk i sporene hans for at det var lettere for henne!

Matts turer

Hund: Max

Sted: Bygdøy

Jeg hentet en glad Max i morges og 10 sekunder videre vi var på tur. Han løp foran meg på gaten mot Hukodden.

Når kom vi til parken det var fortsatt snø overalt og ikke for mye is. Det virker som de fleste som har vært på tur rundt Bygdøy har gått på hovedstiene. Vi overhørte den og vi bare koste oss og løp vi i “untouched” snow. Max koste seg masse og rullet seg i våt snøen!

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.45.20

Max var skikkelig glad, men hans dag var enda bedre da fant han en tennisball under snøen. Jeg kastet den for ham og den gladlaksen jaget etter den og hentet den, over og over. Noen ganger han var flink i å finne den, noen ganger ganske dårlig når den var under snøen. Heldigvis jeg husket hvor den var og hjalp han til å hente den.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.45.58

Vi gikk rundt kysten og plutselig traff vi Buddy og eieren sin på tur. Veldig koselig å se dem. Buddy og Max lekte sammen og Buddy var utrolig glad til å hilse på meg. Vi fortsatte rundt kysten alle sammen mens jeg pratet litt med eieren til Buddy.

Vi kom til naturisk området og hundene løp på gressbanen der. Endelig måtte vi si ha det til Buddy og startet vi tilbake.

Hunder: Alfa, Spretten, Dea og Eddie (sammen med Fred)

Sted: Grønmo

I dag var den første turen for Spretten. Jeg hadde truffet gutten 2 ganger før og jeg var sikker at han ville passe bra med denne gruppen. Vi kjørte til Grønmo skog til å starte turen og fulgte vi samme veien inn til skogen som jeg gikk i går….. mye raskere for at vi kunne slippe Alfa, Eddie og Dea (Spretten var i 15 meter langelinje).

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.45.42

Vi klatret oppover på den bratte stien og etter 30 meter kom vi til untouched skog. Vi kunne fortsatt se sporene mine fra i går og derfor vi gikk en helt annen vei i dag.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.45.04

Det er litt vanskelig å forklare hvor vi gikk, men vi krysset under strømpyloner og fortsatte i skogen på den andre siden. Der utforsket vi skogen helt off track.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.45.13

Hundene koste seg masse og Spretten var “an instant hit” med de andre. Han lekte med Alfa og Dea…. alle utforsket sammen, mens Eddie jaget etter noen snøballer vi kastet in i skogen.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.46.09

Snøen hadde smeltet ganske mye overnatt, men høyere opp fant vi fin snø og ganske dyp. Alle 4 måtte hoppe i snøen og de brukte så mye energi bare til å gå….. de var utslitte på slutten av turen.

Hunder: Allan, Magnum, Anni og Nellie (sammen med Fred)

Sted: Maridalen (fra Maridalen skole)

Jeg sa i går at jeg hadde kjempelyst til å utforske skogen og trailene mer fra foran Maridalen skole….. derfor etter Fred og jeg hadde hentet hundene kjørte vi der for en fin skogstur.

Vi fulgte den samme første stien som i går og deretter tok vi en ny vei. Trailen var ubrukte og det var ingen spor før oss. Stien var bratt på noen steder, med is under snøen….. og hundene lo masse og var skikkelig glade når de så at vi falte noen ganger.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.45.27

Anni, Magnum og Allan lekte så pene sammen. De koste seg så mye og løp overalt fullfart. Magnum foran, med Allan og Anni bakk ham. Noen ganger Allan tok båndet til Anni i munnen sin….. han luftet henne i stedet av oss! Takk Allan!

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.45.36

Nellie gikk langt foran oss og hun utforsket ved trailen og koste seg.

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.45.51

Vi fortsatte hele veien til nær til toppen….. snøen var dyp og tung….. Fred og jeg tok noen pauser og kastet snøballer for ivrige hundene. Anni elsket dette spillet masse!

Skjermbilde 2015-01-13 kl. 16.46.17

Kom vi til toppen og her er utsikten gjennom trærne tilbake over Maridalsvannet. Ingen i skogen og startet vi tilbake….. NEDOVER på den glatte stien….. vi falte noen ganger til men det var bare morsomt og gøy å falle. Hundene hoppet på oss og løp rundt helt blide!

Vi ønsker dere en riktig god kveld, store kos til hundene og vi ses igjen på dogbloggen i morgen.