Onsdag 7 januar – return of the snow…… if you can find it

Hei og happy onsdag

Håper dere har hatt en fin dag og uken går bra so far.

Ikke så våt i dag etter mesteparten av regnet falte overnatt.

Gergos turer

Hunder: Charlie, Lissi og Eddie

Sted: Grønmo

I dag startet de turen fra den andre siden av Grønmo.

Charlie var tilbake på tur etter juleferie og han var skikkelig glad til å se sin lekevenn, Lissi. Hun var selvfølgelig crazy energetic like vanlig. Hun løp fra bilen til skogen og ventet for Gergo og guttene.

Hun hoppet helt fornøyd når de kom 10 sekunder videre…… Charlie og henne utforsket skogen sammen.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 17.10.34

Hver noen minutter de jaget etter hverandre. Lekene startet like vanlig med Charlie som jaget etter Lissi….. MEN på den første gangen vi har erfart….. de bytte rolene og hun jaget etter Charlie. Han var så glad for det! Og!!! Lissi er kjemperask, men hun hadde ingen mulighet til å “catch” Charlie…… han stretched his legs og innen noen sekunder…… han var 20 meter foran henne!

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 17.10.24

Han forsto likevel at hvis han løp på 75% hun ville fortsette lekene lengre…… så gøy for dem.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 17.11.05

Eddie var uinteressert i lekene….. både Charlie og Lissi prøvde til å spørre ham om det, men han bare gikk ved Gergo og utforsket ved stien. Han var litt umotivert, kanskje det var litt for våt i skogen der i dag….. men en gang de var høyere opp og det var ikke så våt han koste seg og Gergo slippet ham og han kunne snuse ekstra mens de gale andre fortsatte med leker.

Hunder: Bamse, Shaggy og Aslan

Sted: Vettakollen

Det virker som “all 3 of us” luftet på Vettakollen i ettermiddag.

Bamse og Shaggy var tilbake sammen igjen og de er så glade i hverandre. De lekte som valper hele turen.

I dag hadde de en ekstra lek pga snøen! De rullet seg i snøen og hoppet over hverandre.

Aslan og Gergo bare så på dem og fortsatte på veien oppover mot toppen av Vettakollen. Aslan var glad å finne snø i skogen og han hadde mye mer energi enn de siste dagene. Han gikk ved Gergo og de snakket sammen på tur (litt usikker om hvilket språk de snakket sammen, men begge to var glade for en liten “chat”).

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 17.11.14

Mens Gergo og Aslan pratet guttene var fullfart. Stakkars Bamse har ikke så mye energi som Shaggy og noen ganger han “gave up”, la seg ned og koste seg på snøen mens Shaggy løp rundt ham!

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 17.10.45

De utforsket nye stier i skogen og de også gikk rundt på den andre siden av Vettakollen (Holmenkollen siden), hvor de fant nye områder til å gå!

Freds turer (henting / levering sammen med Matt)

Hunder: Leffe, Dea, Thomas og Alfa (sammen med Matt)

Sted: Hammeren (Maridalen)

Vi var utrolig heldige i dag. Vi kjørte med hundene oppover til Maridalen uten “high expectations” for ny snø….. likevel litt etter Brekkekryset traff vi en bil med 5cm snø på taket…… hmmmm….. kanskje skal vi finne puddersnø.

Kom vi til Hammeren og ingen hadde vært på tur derfra. Vi lagde nye spor i snøen og hundene var skikkelig glade. Leffe løp rundt og spiste så mye sne som mulig.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.30.38

Dea, Thomas og Alfa lekte masse og de løp rundt sammen. De utforsket ved stien og hver 2-3 minutter de bare løp fullfart foran Fred og jeg og tilbake bakk oss.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.29.54

Vi gikk på den rødstien i skogen og gikk for 30 minutter før svingte vi til høyre og gikk inn min favoritt liten skjulte dalen der! Hundene koste seg masse, mens Fred og jeg kastet noen snøballer for dem.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.30.54 Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.30.28

Leffe var så blid med ny snø…. han bare smilte hele turen….. veldig koselig å se på.

Hunder: Mina, Minnie og Twist

Sted: Vettakollen

Fred tok jentene på tur i ettermiddag. Jentene var veldig tålmødige mens jeg (Matt), guttene og Lucy gikk foran dem og oppover på en annen retning…. men en gang at turene deres startet, de gikk fullfart.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.30.20

Dachsjentene luktet overalt. Mina var i langelinje og hun var leken. Hun løp foran og tilbake og spiste masse snø….. ventet for Fredrik og hoppet rundt, helt gal og blid.

De tok den blåstien oppover mot Vettakollen men etter 300 meter svingte de inn til venstre og tok den stien rundt siden av kollen der. Nesten ingen hadde vært der og Mina kunne løpe rundt og bruke energien sin.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.31.01

Etter 15-20 minutter kom de til veien og de fortsatte oppover, ved hundegården der, og fant en skogstrail der igjen. De fortsatte oppover i skogen mot toppen av Vettakollen fra den andre siden. Endelig de måtte starte tilbake i skogen.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.30.47

På slutten av turen både Minnie og Twist var utslitt……. god fart og eventyr på tur! De sov hele veien tilbake til hjemmene sine.

Matts turer

Hunder: Tassen, Magnum og Lucy

Sted: Mellom Båntjern og Vettakollen

I dag traff Tassen og Magnum før turen startet. De passet veldig bra og det var koselig fordi de bor i samme bygård….. derfor alltid hyggelig å like din nabo!

Lucy var energetisk like vanlig og jeg var modig og tok alle tre i bånd de første 200 meter oppover fra Planetveien før vi kom til skogen, hvor jeg slippet dem. Der traff jeg Lasse, en venn jeg har truffet mange ganger med sin hund, Kliff, på tur. Dessverre Cliff hadde forsvunnet på tur mot Sognsvann fra Båntjern og selvfølgelig var han bekymret. Jeg tok nummeret hans og fortalte Fred om det også, men.

MEN…. vi fortsatte oppover på tur og startet vi på den rødstien oppover mot ryggen mellom Vettakollen og Båntjern. Men etter mindre enn 50 meter stien smeltet overalt…… ogdet var like å gå i en bekk…… så mye vann. Derfor klatret vi opp til skogen og fortsatte der. …….. great choice, det var fantastisk.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.29.47

Hundene utforsket og løp overalt. De løp og løp og løp……. Tassen ble utslitt etter 20 minutter, men gutten hadde lyst til å fortsette med lekene….. mens Magnum og Lucy showed few signs of tiredness.

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.30.02

Skjermbilde 2015-01-07 kl. 16.30.09

Snøen i skogen var deilig…… mer fersk puddersnø….. awesome! Jeg var blid, hundene elsket den….. det var perfekt mens vi lagde nye tracks og gikk på ingen stier mesteparten av tur…. bare et eventyr!

Jeg har akurrat nå fått en melding fra Lasse at Kliff er hjemme og safe…. etter en 2,5 timer tur! Gode nyheter!

Ha en god kveld, kos dere og hils til hundene fra oss.