Tirsdag 11 november – Alfa and Thomas find new playmates in each other

Hei og god tirsdag

Håper dere har det bra og deres tirsdag har vært bra.

Grått vær i dag, men ikke mye regn.

Andrés turer

Hunder: Buddy, Leffe og Shaggy

Sted: Bygdøy

Shaggy ble med på tur med guttene i dag på Bygdøy.

Han og Buddy var veldig fornøyde til å treffe igjen. De hoppet rundt i parkeringsplassen og Leffe bjeffet med glede mens han så på de andre lekne guttene.

De startet turen i dag mot Bygdøy sjøbad. Der i skogen både Shaggy og Buddy kunne løpe rundt sammen og utforsket overalt. Leffe måtte ta det litt mer rolig men den gamle gutten var veldig glad i å gå ved Andrés som kompis og de gikk bakk de to andre.

De tok små skogsstiene i skogen der til å komme til sjøbad. Der løp Shaggy og Buddy rundt på stranden helt gale. De hilste på noen andre hunder som var ut på tur også.

De kom tilbake ved Paradisbukta og hadde de litt ekstra tid, derfor dro de rundt Huk, hvor en glad Leffe rullet seg i sand, mens guttene utforsket ved fjorden sammen.

Screenshot 2014-11-11 18.04.30

Hunder: Minnie og Remi

Sted: Ris skog

I ettermiddag hadde Andrés, Remi og Minnie solskinn for turen. De startet fra hos Remi og kunne de utforske skogen litt mer enn i går.

Det var fortsatt våt i skogen, men ikke så mye gjørm og vann derfor var Minnie mye mer glad på tur.

Remi var veldig energetisk i dag. Han løp rundt og hadde det veldig gøy. Andrés kastet noen pinner for ham og han var skikkelig glad for litt ekstra leketid.

Screenshot 2014-11-11 18.04.06

De fulgte stien fra Rugdeveien og mot Rikshospitalet i skogen. Når kom de til Gaustad fulgte de langrennstien tilbake mot Sognsvann og etter oppover i skogen mot Båntjern.

Etter en fin tur i skogen der startet de tilbake via Risbekken og endelig hos Remi igjen.

Gergos turer

Hunder: Punky, Lex og Kira

Sted: Østmarka

I dag var det Kira som traff Punky og Lex. Gergo var sikker at den lekne Kira ville passe utrolig bra med Punky.

De startet turen fra Haugerud og derfra tok de langrennstien mot Lutevann. Det tok nesten ingen tid før Kira og Punky hoppet rundt og lekte sammen, mens Lex og Gergo gikk bakk dem. Lex var mer enn glad nok til å la jentene leke uten ham i dag. Han var tilbake i “philosopher mode”, men han koste seg med godbiter fra Gergo

Screenshot 2014-11-11 18.05.31

Etter 1km gikk de i skogen og fulgte de umerkerte stier hvor vi hadde gått på tur forrige torsdag sammen. Der borte fra hovedstien kunne jentene “let loose”. De hadde så mye energi!

Screenshot 2014-11-11 18.05.38

De fulgte kysten av ensjøen i dag og klatret de oppover og nedover mange ganger. Her er the philosopher contemplating the bigger questions of life…..

Screenshot 2014-11-11 18.05.19

Hunder: Charlie, Lilly og Kira

Sted: Østmarka

I ettermiddag startet de turen fra nær til Grønmo. Charlie var veldig glad til å se Kira og Lilly. To lekne jenter at den store Charlie kunne jage etter og leke med.

Alle hundene var klare for lek i dag. Fra starten av turen alle tre forsvant 50 meter foran Gergo og plutselig løp fullfart tilbake.

De hadde så mye energi og de, dyp i skogen og helt alene kunne de bruke alt. Charlie måtte ta noen pauser, men jentene fortsatte igjen og igjen.

Screenshot 2014-11-11 18.05.10

Likevel Charlie elsker å virkelig løpe og den valpen(!) koste seg masse

De fulgte noen nye stier ved Golfklubben og mot The Clubhouse og med litt solskinn det var fantastisk på tur.

Matts turer

Hund: Max

Sted: Huk

Jeg startet dagen min med en veldig hyggelig tur på Huk med en energetisk og søt Lex. Han ventet bakk døren i morges for at jeg hentet ham. Han viste meg ballen sin og selvfølgelig vi tok den med på tur.

Vi gikk ned til Huk og der han hoppet og rullet seg i gressen. Vi traff noen av hans venner der og han hilste masse på dem, men han ikke hadde lyst til å dele ballen sin, derfor løp han mot fjorden og stranden.

På stranden fortsatte vi med vår tur og han gikk i vannet og la seg ned, men etter noen sekunder han var mer opptatt av ballen igjen og løp han langs stranden etter den kastet ballen!

Vi fulgte kysten rundt og dro vi til den naturist stranden….. ingen der naturligvis.

Noen pinner, leker og en ball senere hadde jeg en glad Max på veien hjem.

Hunder: Aslan og Louie (med Edyta)

Sted: Låkeberget

Edyta ble med for guttertur i dag. Vi hentet guttene og kjørte vi opp til Låkeberget til å starte turen.

Vi svingte til venstre fra parkeringsplassen og fulgte vi den blå stien oppover og mot Sognsvann. Det var veldig vakker i skogen og ganske varmt inne.

Louie og Aslan var heldige og Edyta kastet mange pinner for dem, mens de hentet dem og løp rundt. Vi fortsatte i skogen og fulgte vi en sti mot Ullevålseter midt i skogen. Det hadde vært en lang stund siden jeg hadde gått på denne stien og den var veldig fin. Guttene koste seg med eventyr og pinner, with a little bit of godbiter også!

Vi kom til langrennstien mellom Hammeren og Sognsvann og der fulgte vi den til fant vi vår vanlig blå stien tilbake til Låkeberget.

Det var ingen i skogen hele turen……. their loss…. det var fantastisk!

Hunder: Alfa og Thomas (med Edyta)

Sted:Bygdøy

I dag var Alfas første tur med oss. Vi hentet ham og han husket meg fra vår møte igår kveld. Vi kjørte guttene til et rolig sted og startet vi turen ved Naturist Området på Bygdøy igjen. I november det er ganske sikkert at vi skal treffe ingen der og derfor kan hundene kose seg og leke sammen.

Vi introduserte guttene i parkeringsplass og de passet veldig bra. De luktet hverandre og starten av turen de var litt uavhengig.

Etter 3 minutter kom vi til parken og der slippet jeg Thomas for at han kunne utforske litt og bruke mer energi.

Han løp rundt og plutselig så Alfa at Thomas var leken og han ble ivrig til å “take part”.

Vi gikk langs stranden og der begge to gutter gikk i vannet og fant noen pinner. Vi kom opp til gress bakk stranden og der plutselig begge to gutter var fullfart med leker. De løp rundt og rundt og rundt og koste seg så mye.

IMG_20141111_124436 Ei Gordons Setter tispe kom og hilste på guttene og hun lekte med dem også.

Jeg og Edyta bare sto der og så på de fornøyde guttene som lekte og lekte og lekte masse.

Endelig startet vi tilbake på stranden hvor de gikk en gang til i vannet, Thomas fant litt krabb claw til å smake….. og han exchanged it for en godbit.

Hunder: Tassen, Amico og Stella (med Edyta)

Sted:Grefsenkollen

Guttene og Stella var tilbake med oss på tur i ettermiddag. Amico sang i bilen…. pipp, pipp, pipp, hele veien opp til Trollvann, han var så spent (heldigvis det er bare 500 meter fra hos han!)

Vi startet turen og gikk vi oppover på den skibakken. Bakk oss hadde vi en fin utsikt over Trollvann.

Dessverre solen fra forrige turen var ikke på Grefsenkollen, men det var mer enn varm nok for oss.

Amico og Tassen løp foran og utforsket ved stien, mens Stella fulgte oss og tok sin tid.

Vi kom til toppen og gikk vi over til den andre siden og nedover i skogen der, mellom de to skibakkene. Tassen var litt for leken og han prøvde til å stjele Amicos pinne. Amico løp fullfart fra Tassen og han kunne gjøre ingeting. Derfor fant Edyta en ny pinne til Tassen.

Vi kom ned til Stig området og der startet vi hele veien tilbake oppover på en av de to skibakkene……. det var bratt og på toppen var vi skikkelig varme, hundene inkludert.

Vi startet tilbake og med en rolig tempo gikk vi tilbake mot Trollvann.

Vi ønsker dere en fin kveld, kos til hundene og vi gleder oss til å se dere igjen på bloggen i morgen