Mandag 10 november – weekend rain continues

Hei og god mandag.

Håper dere har hatt en fin helg til tross for været.

I dag fikk vi “more of the same weather”. Likevel i skogen vi unngikk regnet og de fleste hundene overhørte regnet og hadde det veldig gøy.

Andrés turer

Hunder: Chili, Shaggy og Leffe

Sted: Øvresetertjern / Tryvann området

Guttene var sammen igjen på tur i dag. De startet turen fra ved Øvresetertjern og gikk de rundt den ensjøen midt i skyene. Visibility var dårlig og det føltes som The Lord of The Rings ved skogen der.

Guttene overhørte været og de koste seg med luktene og noen pinner mens de gikk rundt vannet.

Etter fortsatte de oppover på den skibakken og krysset de veien der og fulgte de langrennstien mot Rødkleiva.

Screenshot 2014-11-10 17.42.22

Det var veldig rolig i hele området og de traff ingen hele turen.

Chili og Shaggy løp rundt og utforsket de litt i skogen. De var i langelinjer, og Shaggy løp rundt så mange trær at Andrés måtte hjelpe ham “untangle himself”.

Screenshot 2014-11-10 17.42.11

Når kom de til toppen av Rødkleiva det var ingen utsikt og de svingte til venstre og gikk de nedover mot Voksenkollen området hvor de fant en skogssti oppover og tilbake til varebilen.

Hunder: Lucy, Minnie og Remi

Sted: Ris skog

Stakkars Minnie er uglad i regnet. Not even the presence av Remi og Lucy var nok for at hun smilte. Likevel med noen godbiter hun “accepted her fate” og ble med på tur.

De startet turen fra hos Remi og gikk de langs Rugdeveien og inn i skogen der. Det var gjørm overalt, på bakken, i skogen, ved stiene.

Minnie prøvde til å unngå gjørma, mens Lucy og Remi koste seg i den. De løp rundt og var så møkkete, med fornøyde.

De fortsatte oppover sammen og kom de til skogen ved Risbekkveien. Minnie prøvde til å svinge til venstre og dra hjem, men noen godbiter til og hun fortsatte langs grusveien mot Sognsvann.

Etter noen hundre meter tok de en liten sti oppover i skogen igjen og der var bakken bedre og ikke så våt.

Screenshot 2014-11-10 17.42.39

Lucy fant en pinne og la seg i et “less-wet” område, mens Remi utforsket skogen og Minnie fulgte etter ham.

De startet tilbake og gikk de i skogen nesten hele veien og Minnie var mer glad for det. Likevel 3 våte, møkkete hunder på slutt av turen.

Gergos turer

Hunder: Junior, Cherie, Nellie og Kira (sammen med Matt)

Sted: Hammeren

Vi startet turen fra vår vanlig sted i Hammeren. Junior, Nellie og Cherie hilste på Kira fordi det var første tid de hadde truffet men de passet veldig bra derfor startet vi turen straight away!

Vi fulgte den røde stien inn i skogen. Etter 50 meter slippet vi alle hundene og de løp rundt helt gale.

Kira hoppet mellom Junior og Cherie, mens Nellie løp mot dypskogen til å utforske der.

Vi fortsatte oppover og etter 1km så vi en mann på veien. Junior er litt usikker av menn han treffer i skogen, og derfor svingte vi til venstre på en liten umerkert sti før mannen kom til oss. I grønn skog og på den lille stien hundene koste seg masse.

Screenshot 2014-11-10 16.05.49

De løp rundt og Cherie og Kira passet veldig bra sammen. Begge to jaget etter Junior, hvem var mer interessert i Gergo og jeg, fordi vi kastet pinnene for ham.

Screenshot 2014-11-10 16.05.19

Vi gikk off track i skogen og krysset vi mange stier at jeg kjenner, men fortsatte vi på den nye stien og det var fantastisk… litt våt og fant vi masse vann, og litt i skoene våre, men bare deilig på tur.

Endelig gikk vi i en stor “loop” og kom vi tilbake til den hoved røde stien etter 90 minutter. Hundene var utrolig våte og slitne, men så gøy.

Hunder: Lilly, Aslan, Oscar og Kira

Sted: Låkeberget

Heldig Kira fikk seg en andre tur i dag. Hun hadde fortsatt masse energi heldigvis fordi den leken Lilly var på tur og de passer så bra sammen.

Turen startet fra Låkeberget og fra parkeringsplassen de gikk 50 meter til skogen og der svingte de til venstre og kunne de unngå regnet.

Mens jentene koste seg med leker og playfighting, guttene utforsket ved stien og i skogen mens de fulgte den blå stien mot Sognsvann.

Skogen var fortsatt veldig våt men heldigvis hundene var ikke bekymret over det. De koste seg og var glade til å være ut på tur.

De fulgte den blå stien i skogen hele veien til Svartkulp, og “no suprise” ingen badet!

På veien tilbake gikk de på en annen skogssti og endelig kom de til langrennstien mellom Brekke og Låkeberget, hvor de svingte til venstre og tilbake til varebilen.

Gergo unnskylder at han glemte å ta bilder fra turen!

Matts turer

Hunder: Eddie og Lissi

Sted: Grønmo

Vi dro en gang til for å starte turen fra Grønmo. Vi parkerte bilen og i dag svingte vi til høyre etter 50 meter og tok en liten umerkerte sti oppover i skogen. Lissi løp foran Eddie og jeg.

Hun hadde det skikkelig gøy i skogen og hun fant noen pinner. Likevel hun var for ivrig til å hente dem….. hun løp fullfart etter pinnene jeg kastet, men kom henne fullfart tilbake mot meg, så blid uten pinne.

Screenshot 2014-11-10 16.06.06

Eddie var løse også og han utforsket skogen ved stien. En eller to ganger prøvde han til å tygge noen “pine cones” men han vet at det er forbudt (han er alltid syk etterpå), derfor han slippet dem straks da jeg spurte ham om det (lydig gutt)

Vi fortsatte oppover og krysset over en clearing og kom vi til en liten dalen ved toppen av den kollen der. Vi prøvde til å ta den stien inn den dalen men vi fant ut at det var en myre og utrolig våt med 30 cm vann overalt. Etter 50 meter kom vi tilbake og tok den hoved stien oppover.

Screenshot 2014-11-10 16.06.22

Der traff vi en Gordons setter hannhund. Lissi hilste på ham masse, men Eddie var litt mer skeptisk og han sto ved meg.

Screenshot 2014-11-10 16.05.40

Vi fortsatte oppover og der fant vi noen nye stier. Lissi løp fullfart hele turen, liten gladlaks!

Hunder: Bamse og Thomas

Sted: Sognsvann

Jeg hentet en umotivert Thomas i dag og da så han regnet han satte seg ved døren. Heldigvis Thomas er ikke så tung, og jeg plukket ham opp og gikk vi sammen til varebilen.

Vi hentet Bamse og guttene hilste bakk i bilen. De passet bra og når kom vi til Sognsvannet de hoppet ut fra bilen. Tydeligvis Thomas hadde glemt om været.

Screenshot 2014-11-10 16.05.31

Vi krysset brua og tok vi en liten stien i skogen hvor vi unngikk mesteparten av regnet.

Det var ganske mørk i skogen, beklager at bildene er så darlig kvalitet fra turen.

Vi fortsatte i skogen og tok små stiene mot Svartkulp (ensjø) i skogen. Bamse var i langelinje og han utforsket overalt og rullet seg på bakken.

Screenshot 2014-11-10 16.05.57

Thomas fant motivasjon til å følge etter Bamse og jeg, og fikk han noen godbiter “to keep him keen”. Vi gikk rundt kysten av ensjøen for en liten stund før måtte vi starte tilbake mot varebilen.

Screenshot 2014-11-10 16.06.15

Vi ønsker dere en fin kveld, kos til hundene og vi ses på bloggen igjen i morgen.