Tirsdag 4 november – It’s a very playful and crazy dog Tuesday in marka

Hei og happy tirsdag

Håper dere har det bra

I dag var det blanding av gråttvær og sol, varmt nok og hyggelig turvær.

Sandras turer
Hunder: Shaggy, Aslan, Lucy og Louie
Sted: Midtstuen

Lucy og Sandra var på guttertur i dag. Louie, Aslan og Shaggy var utrolig glade for litt jente-selskap.

De startet turen fra Midtstuen skog og fulgte de veien oppover. Første gikk de i skogen og på skogssti, men etter en liten stund måtte de krysse under t-bane sporene og kom de tilbake til hoved stien.

Like vanlig Lucy lekte med alle. De var så glade og hadde de så mye energi. Lucy og Shaggy fant en pinne…… problemen var at det var bare én at begge to hadde lyst på! Tug o’war!!

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 16.55.30

Etter pinne lek, det virket at neste lek var å jage etter hverandre fullfart! Louie var veldig glad i det spillet. De fant mer skogsstier etter veien og der kunne hundene løpe mer og kose seg.

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 16.54.37

De fulgte en bekk oppover, ved stien og det var fint til å prøve en ny vei og tur området. Louie virket glad i turen.

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 16.55.18

Hunder: Dea, Minnie, Lilly og Stella
Sted:

Jente tur i ettermiddag og Dea var “back in the mix” med hennes ny bestevenn, Minnie. De startet fra Risbekkveien og fulgte de den hovedstien mot Sognsvann første og fremst. Der traff de Twist ut på tur med eieren sin, Rikki. Minnie var litt trist nå de fortsatte den ndre veien, men heldigvis Lilly og Dea lekte med henne og “cheered her up”.

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 16.56.58

Etter en liten stund svingte de inn i skogen til venstre fordi det var arbeider på stien. I skogen kunne hundene løpe rundt helt gale. Ser på en liten gladlaks, Lilly!

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 16.57.11

De fortsatte i skogen mot Sognsvann på skogstrailer, alle jentene sammen.

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 16.55.51

Stella var veldig nysgjerrig om luktene overalt i skogen og hun hadde det gøy med litt eventyr mens de andre lekte.

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 16.54.58

Andres turer
Hunder: Buddy, Leffe og Thomas
Sted: Bygdøy

Thomas joined the bigger boys today for his first long walk.

Både Buddy og Leffe hilste masse på ham før starten av turen.

Plutselig hadde Thomas fant seg en ny lekekamerat med Buddy. De hoppet rundt og løp rundt i Hukparken.

Leffe var glad i å utforske i parken og han var mer uavhengige fra de lekne guttene.

Når kom de til stranden kunne de løp rundt og kose seg. Leffe badet og fant noen pinner mens de to andre fortsatte med lekene.

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 17.13.56

Etter noen minutter Leffe “joined in the fun and games”.

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 17.14.16

De fortsatte langs kysten og traff de noen andre eier og hunder på tur. Buddy hadde det utrolig gøy og han lekte med alle de som de traff.

Thomas sluttet litt med lekene og utforsket stranden og skogen i sin egen tempo ved siden av Andres.

Hunder: Amico og Tassen
Sted: Grefsenkollen

Andres hentet guttene og startet de turen fra ved Trollvann i ettermiddag.

Amico hadde skikkelig mye energi og han løp fullfart rundt i skogen. Han fant seg en pinne og tygget den masse.

I mellomtiden Tassen-gutt startet turen på mer avslappet måte. Han utforsket overalt, luktet masse og tok sin tid med første 500 meter.

En gang ferdig med sjekking at alt var i orden i skogen, han varmte opp og var mer energetiske.

Han fant den største pinnen i skogen og han var så stolt av den.

Skjermbilde 2014-11-04 kl. 17.13.38

De gikk i skogen bakk Trollvann og fulgte de den blå stien nedover til kom de til langrennstien mellom Trollvann og Stig. Der gikk de mot Årvoll og oppover på ski bakkene.

Andres kastet pinner for begge to gutter ned på ski bakkene for at de brukte masse energi med henting.

Noen ganger fikk de litt sol på tur opp på Grefsenkollen, men mesteparten var skyer.

De gikk langs toppen av kollen og var det ganske mye gjørm der, Tassen koste seg i å gå rett i midten.

På veien tilbake Andres tok dem til Trollvann for at de kunne vaske potene deres i vannet der.

Gergos turer (sammen med Matt)
Hunder: Kira, Lex og Punky
Sted: Østmarka

The Rhodesians var tilbake sammen i dag, sammen med hunden til Gergo, Kira.

Punky var så blid da hentet vi henne, hun danset rundt leiligheten med glede.

Vi hoppet i bilen og dro vi til Haugerud til å starte turen.

Kira og Punky var veldig lekne og de spilte sammen i langelinjer.

CAM00218

Etter en stund tydeligvis Lex hadde lyst til å leke også og han og Punky hoppet rundt i skogen. Her ser det ut som “a lovers’ argument” 🙂

CAM00224

Vi fulgte langrennstien oppover og fortsatte på den venstre stien for en god stund til et sted vi hadde aldri gått før.

Der fant vi ny skogstrailer og hundene koste seg på umerkerte små stier gjennom trærne og skogen.

Etter 20 minutter opp og ned i skogen fant vi den hovedstien på den andre siden av en liten koll, hvor vi husket veien fra forrige uken, og startet vi tilbake.

3 slitne og fornøyde hunder klatret tilbake inn i varebilen.

CAM00230

Hunder: Eddie og Kira
Sted: Ekebergskråningen

Vi hentet Eddie og han hilste masse på Kira. Vi hadde tenkt at Kira kunne slappe av i bilen mens vi tok Eddie for sin tur midt på dagen, men de passet veldig bra og derfor hun hadde lyst til å bli med (hun vil sove utrolig bra i kveld etter 3 turer!)

Vi startet turen fra hos Eddie og gikk vi mot kråningen langs Framveien. Eddie og Kira gikk foran Gergo og meg og de utforsket og luktet ved veien. Eddie prøvde til å spise noe han fant men han var lydig nok til å gi søppelen til meg.

CAM00233

Vi kom til kråningen og der tok vi topp stien mot Utsikten. Det var fortsatt glatt og våt i skogen med veldig fin inne, med fine utsikter over fjorden. Skyene startet til å forsvinne men vi så litt blå himmel også.

Vi krysset nedover i skogen og der kunne hundene kose seg med mer lukter og eventyr.

Vi gikk tilbake på den lavere stien, men svingte vi til høyre og tok den stien hele veien nedover og kom vi tilbake oppover på Brattveien i dag.

Hunder: Lissi, Kira, Sam og Charlie
Sted: Østmarka

Sam var tilbake i dag!! I ettermiddag tok vi 4 urolig ivrige hunder på en tur sammen i skogen i nærheten av Grønmo.

Lissi, Sam og Charlie hadde aldri truffet, men alle ELSKER å leke og de er så snille at vi visste det var en perfekt blanding, sammen med Kira.

Da startet vi turen vi slippet hundene (Charlie og Lissi i langelinjer) og de startet til å leke og jage etter hverandre.

No joke, de sluttet ikke for over en time til å leke non-stop. Alle 4 passet så bra sammen. Crazy Lissi og Charlie løp rundt fullfart i skogen og de mindre hundene kunne ikke løpe så fort men de prøvde å løpe så fort som mulig.

CAM00255

Vi valgte et området hvor vi skulle ikke treffe noen og hundene kunne bare “go nuts and use up that energy”. Likevel VI (Gergo og jeg) var imponert hvor langt var lekene. Selv på veien tilbake mot bilen, Charlie hadde lyst til å fortsette med spillen, men han var også så sliten….. de hoppet i bilen og hørte vi ingeting hele levering til deres hjem i nærheten. Det var fantastisk for hundene og jeg tror eierne vil se hvor utslitt er hundene når kommer de hjem senere…..

En veldig herlig tur

Matts tur
Hund: Max
Sted: Bygdøy

Before i joined up with Gergo for some walks today i was out with Max for our breakfast walk at Bygdøy.

Max was ready as always greeting me as if he’d not seen me in years! I produced a tennis ball from my pocket and instantly he was focused.

We headed down to Huk with dog and ball in playful harmony.

Arriving at the park and i warmed up my shoulder by throwing the ball about 50 times for the eager Max.

In between throws i sipped English breakfast tea from my travel mug. Some english habits are too good to stop.

We headed down to the beach where the hardened Max took an ice dip. Here is a photo of Max in front of a makeshift wooden Stonehenge.

Then onwards around the headland where we found some amazing patterns on the sand

Luckily Max lef the sand intact for others to see.

Back through the park where we bumped into Bjørn and his new puppy, Ula, a 6 month old flat coated retriever, very sweet and bouncy young pup.

After a 5 minute chat we headed slowly back to Max’s where he loved a good towelling down.

Vi ønsker dere en fin kveld, kos til hundene og vi ses på bloggen igjen i morgen