Fredag 10 oktober – wet woods = muddy, happy dogs

Hei og happy friday

Håper dere har hatt en god dag og dere er klare til helg!

Andres turer (henting / levering med Matt)

Hunder: Leffe, Louie og Shaggy

Sted: Sørkedalen

Litt før starten av turen det startet å regne. Jeg hadde planlagt for at Andres kunne ta hundene rundt Holmenkollen Hoppsenteret og skogen der, men plutselig skiftet vi planning og kjørte vi til Sørkedalen.

Vi parkerte i den første parkeringsplass og viste jeg Andres skogen der opp mot Wyllerløyper og feltene ved gårdene.

Han tok ivrige guttene og forsvant de i skogen.

De fulgte den blå stien og kom de til en liten ensjøen (andre siden av veien fra Bogstad gård). Skogen var våt men hundene hadde det gøy og utforsket overalt ved stien.

10102014043

De kom til feltene og heldigvis var det en liten pause i regn mens de gikk fra en siden til den andre siden av dalen opp mot Tryvann området på den langrennstien.

Der fant de en liten skogstrail at de tok nedover tilbake til feltene. Regnet kom og gikk de tilbake til trærne, hvor de fant en ny sti tilbake til Bogstadvannet parkeringsplassen.

Hunder: Aslan og Eddie

Sted: Ekebergskråningen

Været var helt forskjellig på den andre siden av Oslo når startet vi turen med Aslan og Eddie.

Turen startet fra Eddies hus og gikk de nedover til Bestemorsstien og inn i skogen der.

Både Eddie og Aslan virket glade for at regnet hadde sluttet mens de utforsket skogen der. De gikk langs den lavere stien mot Utsikten. Skogen var litt våt fortsatt men hundene beskymrerte ikke over det. Etter 20 minutter i skogen fant Andres en liten sti oppover mot topp stien.

Hundene gikk foran og Eddie viste Andres veien til toppstien. Der startet de tilbake og deretter fulgte de Framveien tilbake til huset.

Beklager ingen bilder pga mobilen i varebilen!

Hunder: Tassen, Anni, Amico og Giro

Sted: Linderudkollen

Turen startet på moro måte når Anni slippet seg fra sellen hennes etter 20 sekunder. Hun var så leken og hun løp rundt helt gal. Etter to minutter “stand off” mens hun kom ikke tilbake mot oss, jeg tok sellen hennes og båndet hennes og ble med på turen med guttene og Andres.

SELVFØLGELIG Anni løp etter oss og hun lekte med de andre. Likevel hun forsto leken med sellen og kom ikke nærere enn 5 meter fra jeg og Andres.

Vi gikk til Søndre Putt (ensjø) og der hun jaget etter Amico i skogen. Jeg så muligheten og kalte Amico med en godbit….. plutselig kom han og Anni jaget etter han. 30 sekunder etter, fikk hun sellen tilbake på henne.

10102014050 10102014047

Vi fortsatte langs langrennstien. Noen område var veldig våte og ikke så lett med krykker, men alt gikk bra, hundene koste seg i vannet, bekkene og gjørma.

500 meter til og hundene bestemte seg om en pinne pause! Plutselig var Tassen den eneste uten pinne. Han så på meg, og jeg sa “hvor er pinne”…… 20 sekunder videre hadde han den største! Typisk Tassen.

Vi gikk oppover mot Solemskogen og fortsatte inn i skogen ved Setertjern.

På veien tilbake tok vi en skogssti til Linderudkollen. Rett før hoppet hundene i bilen Anni rullet i gjørma (ei “ikke så golden retriever!”)

Hund: Leffe (igjen!)

Sted: Frognerparken

Leffes eier spurte meg om det var mulig i dag for en morgen og ettermiddagstur til ham fordi hun jobbet ganske sen. Vi var utrolig glade til å se ham igjen på den samme dagen! Han var litt overasket da kom vi den andre gangen, men veldig glad.

Andres tok ham og de gikk sammen til Frognerparken. Der badet ham og spilte de sammen med en tennis ball fra varebilen.

Leffe er utrolig glad i vann og han svømte og badet hele turen mens Andres kastet ballen og pinner for ham.

Endelig kom de tilbake, med en glad sliten Leffe hvem la seg i sengen sin før døren var stengt.

Vi ønsker dere en fin kveld og god helg. Kos til hundene, vi sees på bloggen på mandag