Mandag 6 oktober – we welcome Andres to the team

Hei og god mandag

Skyene og regnet er tilbake og endelig får vi høstværet i dag tidlig. Heldigvis sol kom tilbake midt på dagen. Genser, jakker og hansker nøvendig for noen turer men deilig på turer!

Eiriks tur
Hunder: Remi, Minnie, Twist og Troika
Sted: Skogen ved Ris

Jeg og Andres traff Eirik i dag foran hos Remi. Vi hentet den gladlaks sammen og han var veldig veldig fornøyd at tre gutter hilste på ham.

Remi var klar på tur og vi sa “bye og god tur” til ham og Eirik og ham gikk opp Trosterudveien til å hente de tre dachsjenter!

Screenshot 2014-10-06 19.54.52

De var kjempeivrige, kanskje for å se Eirik, kanskje Remi.

De gikk langs Risbekkveien og inn i skogen derfra. Remi gikk foran og løp fra side til side mens jentene gikk litt foran Eirik og utforsket veien og luktene sammen.

Screenshot 2014-10-06 19.54.31

De gikk oppover i skogen på små, rolige stier og kom de til hovedstien mot Sognsvann fra Vettakollen. Der tok de stien mot Sognsvann og traff de noen mennesker ut på tur. Ei dame var veldig imponert av hundene og hun tok en pause og hilste dem og snakket med Eirik.

De fortsatte på stien og tok en liten sti i skogen parallel til veien men under trærne. Hundene utforsket mer.

De kom til grusstien tilbake til Ris og startet de på veien. Da traff de noen hunder, men bare en golden retriever var sosial nok til å hilse dem og lekte de noen minutter.

Screenshot 2014-10-06 19.54.06

Andres turer (henting / levering med Matt)

I dag var første dag for Andres hos Who Let The Dogs Out?. Han har flyttet til norge fra Newcastle i Storbritannia for en uke siden. Han vokste opp i Portugal på en gård med mange hunder en time fra Lisboa.

Hunder: Chili og Shaggy
Sted: Tryvann området

Andres første tur for oss var med Chili og Shaggy opp ved Tryvann området. Han kjenner Oslo fra mange reiser disse siste årene, men hadde jeg lyst til å vise ham fine steder med marka, utsikter. Vi kjørte opp til Tryvann og parkerte ved Øvresetertjern.

Andres hadde hilst på guttene allerede og de hoppet fra bilen veldig glade. Jeg hadde lyst til å bli med de første 10 minuttene av turen og gikk vi alle sammen (jeg på krykker) langs kanten av ensjøen og oppover mot Tryvann tårnet. Guttene var veldig ivrig; Shaggy enda mer energetisk etter han var på ferie siste uken, og Chili, så leken som vanlig.

Da kom vi til første tårnet jeg visste Andres den langrenn stien mot Rødkleiva og forklarte til ham en enkelt, men fin tur, med guttene.

De fulgte den langrenn stien og gikk de til Rødkleiva, hvor dessverre skyene odelagte utsikten! Men de svingte til høyre og gikk de hele veien til Hyttli hvor sa de skiheisene.

De kom tilbake på samme veien, for å ikke savne lufteren og hundene på første dag!

Hunder: Thomas, Eddie og Aslan
Sted: Brattlikollen

Neste tur traff Andres guttene. Alle passet kjempebra med Andres og vi kjørte til Ekebergparken til å starte turen. Sol skinte mye på hele området og parkerte vi ved idrettsfeltene.

Fra parkeringsplassen visste jeg Andres alle stedene og utvalger rundt oss for turene. Han tok dem mot Brattlikollen tårnet og de krysset idrettsfeltene.

Aslan og Thomas var lekne og løp rundt gale de første 20 minuttene, mens Eddie gikk ved Andres og ga ham litt selskap borte fra de unge.

De krysset feltene og gikk inn i skogen oppover litt mot tårnet, men startet de tilbake pga tidspress.

Aslan og Thomas var feridge med leker og Thomas bestemte seg til å lukte alt i stedet for lek. Hver 100 meter fant Thomas noe til å tygge; gress på mesteparten, men han var veldig glad når fant han en appelsin del litt før bilen.

Her er guttene med Andres i deilig solskinn.

Hunder: Oscar og Leffe (Tur med Matt!!!!)
Sted: Bygdøy

Ettermiddagstur i dag var igjen guttertur (vår tredje av dagen!)

Leffe og Oscar hadde masse energi og kjørte vi til Huk på Bygdøy. Etter suksess fra 10 minutter tur tidligere om dagen med Shaggy og Chili, jeg hadde lyst til å bli med for den siste turen i dag. Jeg visste at området er lett til å komme tilbake til bilen hvis jeg var sliten eller hadde jeg vondt i kneet mitt.

Leffe hadde litt blod på hodet sitt fra en insekt for noen dager siden. Det så darlig ut, men han var glad og overhørte det.

Vi startet turen og gikk inn i Huk parken. Leffe og Oscar elsket parken. De løp foran oss (ikke så vanskelig når én er på krykker).

Parken var vakker, vi gikk ned til vannet og både Leffe og Oscar hoppet i vannet. Leffe badet og sto i vannet, helt blid! Oscar vasset litt. Jeg kastet noen pinner for Leffe og han hentet dem. Kom vi tilbake til stranden og Leffe rullet i sand og gjørma, derfor insisterte jeg at han måtte bade igjen.

Vi tok det rolig på tur og hundene badet mange steder ved Huk og ved Naturist området (det var ingen der!). Etter gikk vi ved parkering og inn i skogen mot Paradisbukta.

Guttene koste seg og eventuelt måtte vi starte tilbake til bilen.

2 slitne hunder hoppet i varebilen på slutten……. og mitt kne var ikke vondt….. forhåpentligvis jeg er tilbake snart. Min første hel tur med hundene i nesten 6 uken…….. words can’t express how nice it was!

Vi ønsker dere en fin kveld, kos til hundene og vi sees på bloggen igjen i morgen