Fredag 22 august – Big welcome to Bali

Hei og god fredag.

Håper dere har hatt en god slutt til arbeidsuken!

I dag har vi fått fint vær igjen (bortsett fra litt regn omtrent kl1415-1430, men “we can’t have it all”.

Sandras tur

Hunder: Anni, Minnie og Remi

Sted: Linderudkollen

I ettermiddag gikk Sandra med Remi, Anni og Minnie for en fin tur opp ved Linderudkollen. De parkerte ved Hoppbakken og startet derfra. De gikk mot Solemskogen og utforsket skogen hvor jeg har gått med Tassen, Amico og Lex i går.

Etter en liten 300 meter i bånd, Sandra slippet Anni. Hun hadde utrolig mye energi og hun løp rundt og rundt, helt gal. Minnie var i langelinje, men Sandra holdte den ikke (det var bare pga hun “went off exploring” noen minutter på mandag.

20140822_145151

Minnie utforsket ved stien og gikk ved siden av Remi på turen. Han var energetisk, men med dårlig poten sin det var viktig at han ikke gjørde for mye…. bare en avslappet tur for ham .

20140822_145213

Likevel Anni var den motsatte fra avslappet. Hun elsket å løpe i skogen og langs stien.

20140822_145146_9

De fortsatte mot Solemskogen og på toppen av ryggen svingte de til høyre og gikk de mot Linderudkollen. Etter 200 meter Sandra var overasket at de har kuttet ned så mange trær i skogen der. Et stort området mellom Solemskogen og Linderudseter med mange fine trær har forsvunnet. Det er litt synd for oss og hundene, fordi de lekte der masse på turene siste vinter og det var still og fint der.

På slutten av turen, tydeligvis noen var sliten. Minnie hoppet i bilen, fant et varmt sted og sov.

20140822_153031

Matts turer

Hund: Eddie

Sted: Ekerbergparken

Jeg hentet en kjempeivrig Eddie i morges. Han var alene med meg på tur, men tok vi “ball on a rope” til å leke litt.

Vi startet fra hos Eddie og gikk vi til Ekebergparken via Sportsplassen. Eddie gikk foran, veldig utålmodig til å komme til parken. Han forsto at leken kunne starte da vi kom dit.

Vi gikk i skogen og Eddie luktet litt ved trærne men han var fortsatt fokusert i ballen i lommen min. Endelig kom vi til feltet og der slippet jeg ham. Han løp rundt og rundt, helt gal.

Jeg insisterte at han måtte sitte og bli mens kastet jeg ballen (det fungerer ikke hver gang, men kanskje 75-80% av gangene.

Eddie er ikke alltid så flink til å levere ballen tilbake, men i dag så jeg forbedringer over turen. Ballen er ikke levert tilbake til fotene mine, men i min nærheten (før det var 10 – 15 meter fra meg).

Eddie løp og hadde det skikkelig gøy. På veien tilbake han holdte ballen i munnen sin nesten hele veien hjem, han var veldig stolt av den.

Hunder: Aslan og Shaggy

Sted: Gulleråsen

Aslan og jeg kjørte til Shaggys hus i dag til å hente ham. Vi startet turen fra Planetveien og guttene hilste. Aslan var veldig imponert av Shaggy. Han tok litt avstand, så på ham, gikk litt nærmere og løp rundt ham. Shaggy var litt forvirret, men han sto der og ventet til å hilse Aslan.

Vi startet oppover på den rødstien mot Vettakollen. Stien var litt våt men hundene var glade og de utforsket ved trailen. Shaggy var løs i langelinje og han hentet noen pinner jeg kastet for ham. Aslan var ikke opptatt av pinnene men han så at Shaggy var leken til å hente den, og han ble mer og mer ivrig.

Flere ganger han løp til Shaggy og luktet pinnen i munnen hans, snudde seg og så på meg, løp tilbake til meg og startet over igjen.

Vi fortsatte oppover på stien svingte vi til venstre og gikk på en umerkert sti sikk sakk i skogen til kom vi til hovedstien til Vettakollen. Der startet vi tilbake og traff vi 2 skole grupper med mange ivrige barna. Hundene fikk godbiter og satt stille mens elevene gikk ved oss og de vinket til dem.

Hunder: Bali og Lucy

Sted: Maridalen

I dag hadde Bali sin første tur med oss. Jeg hentet hun ved Aker Brygge og hun var litt usikker om varebilen (For mange hunder en varebil er litt annerledes fra en bil og det kan ta en liten stund for at de er vant til den). Vi dro til Lucys hus og deretter kjørte vi til Maridalen sammen.

Jeg hadde lyst til å finne et rolig sted for Balis første tur, hvor jeg var sikker at vi skulle ikke treffe noen. Derfor startet vi fra Mobekken og gikk vi tilbake mot Dausjøen.

Jentene sprang fra bilen og hilste de. De var veldig nysgjerrige og hoppet de rundt og rundt meg mens de hilste. Vi gikk mot Dausjøen og slippet jeg Lucy etter 100 meter. Bali var i langelinje og begge to jenter løp rundt i solskinn og utforsket stien.

De var veldig lydige og med noen godbiter “as a reward” de var veldig flinke til å komme tilbake. Vi fortsatte langs langrennstien og plutselig traff vi en mann 50 meter fra oss i skogen (jeg tror han søkte for sopp). Lucy var litt forbauset og hun bjeffet en eller to ganger. Jeg forklarte til jentene at det gikk bra og de løp foran meg.

Lucy fant en stor pinne ved stien og plutselig Bali var opptatt av denne pinnen (selvfølgelig! de aldri har lyst til å prøve de andre millioner av pinner i skogen!). De hadde en liten tug of war konkurranse, og startet de med litt dominering knurring…. derfor tok jeg pinne selv og de måtte fortsette å finne andre ting.

Jeg var veldig imponert at Bali aldri gikk mer enn 20 meter fra meg. Jeg tok borte langelinje fra henne når kom vi til Dausjøen. Vi gikk oppover på den skogsstien og hundene løp i mørk, våt skog.

På veien tilbake kastet jeg ballen for jentene at var i min lommen. De var veldig glade. Bali var flink til å levere den tilbake, men Lucy bare tok ballen og løp rundt med en ivrig Bali bakk henne.

Vi gikk tilbake mot varebilen og jentene så en liten bekk. De hoppet inn flere ganger og hadde det gøy i vannet.

Vi ønsker dere en veldig fin helg, fine lange turer og vi ses, her på bloggen, på mandag!