Fredag 15 august – Sunshine is back, Matt’s boys’ walk whilst Sandra relaxes with the girls

Heisann,

God fredag og happy helg!

Solskinn var tilbake i dag for en deilig slutt til arbeidsuken.

Sandras tur

Hunder: Minnie og Anni

Sted: Skogen ved Ris

I dag Remi dro tilbake til dyreleggen “to have his stitches out” derfor han var ikke på tur. Han var savnet av Sandra og hundene, likevel med Anni og Minnie ble det en ekte jente-tur.

De startet turen fra hos Minnie og gikk over til skogen langs Risbekkveien, like vanlig. Derfra gikk de oppover mot Båntjern. Remi hadde ikke lov til å bade disse siste ukene, derfor Sandra har ikke “tormented” ham og har ikke gått for nær vannet med ham.

Likevel Anni hadde veldig lyst til å svømme! Minnie og Anni lekte sammen i skogen mens de gikk på skogstrail. De var både gale, og hadde noen pinne-konkurranser. Anni kunne ikke finne et området for å tygge pinnene uten at Minnie stjal dem.

20140815_133509

Når kom de til Båntjern Anni hoppet i vannet og svømte. Minnie så på henne, men hun var glad nok til å vasse litt ved vannet, uten å “commit fully to swimming”.

20140815_133407

Matts turer

Hund: Eddie

Sted: Brattlikollen

I dag var Eddie alene med meg igjen. Han sprang fra buret hans og var han klar for turen.

Vi dro til Brattlikollen i dag for en endring for ham og meg. Vi parkerte ved skogen og gikk oppover mot tårnet. Utsikten fra toppen over Østmarka var fantastisk, likevel Eddie var mer opptatt av et tre i nærheten hvor han luktet mye.

Vi fortsatte nedover mot Ekeberg og fulgte langrennstien rundt og tilbake til nær Sandstuveien hvor sto varebilen.

Beklager, glemte jeg mobilen min i bilen i morges, ingen bilder!

Hunder: Shaggy, Tassen og Chili

Sted: Tryvann

Vi startet turen i dag fra Voksenkollen t-bane stasjon. Vi gikk oppover og kom vi til Øvresetertjern. Jeg spurte guttene om de hadde lyst til å bade, men bortsett fra å gå litt i vannet, det var “not fussed”.

Derfor forsatte vi oppover og fulgte den langrennstien mot Rødkleiva. 500 meter før bakken, svingte vi til høyre og fulgte en skogssti til den “blue snowpark” på vinter i Oslo Vinter Park.

Guttene utforsket overalt i skogen (se neste bildet!). Shaggy og Chili løp etter hverandre og hadde det gøy. Tassen var litt mer rolig og han tok litt mer tid.

Da kom vi til skibakken fant Tassen en stor pinne. Jeg kastet den og alle guttene løp etter den. Vanligvis Shaggy var først til pinnen, men han slippet den når Tassen “claimed it”. Tassen leverte pinnen tilbake til meg og så startet vi over igjen. Vi hadde dette spillet hele veien ned til Hyttli, hvor vi tok langrenn stien tilbake til toppen av Rødkleiva og deretter til Lillevann og endelig oppover tilbake til Voksenkollen.

Hunder: Junior, Cherie og Lucy

Sted: Maridalen (Dausjoen)

Today Team Border Collie met Lucy. We drove up to Maridalen and parked up at Mobekken, ensuring a nice calm walk, hopefully away from everything.

Lucy jumped out the van and i introduced Junior and Cherie to her. Cherie was her ever-social self and hurried around, classic Border Collie style, saying hello, lying down and buzzing with energy. Junior was a little skeptical….. he fixated her with his eyes and tried to figure her out. He growled once, where i explained to him that Lucy was a friend and a female (Junior is much, much more fond of females than males, but he is not the quickest at telling them apart!)

With 3 settled dogs we started off and headed towards Dausjøen. The path was, as predicted, completely quiet and lovely. Cherie was on a long lead, running around manically, whilst Junior and Lucy were now side by side walking along happily.

Lucy was very bouncy and all smiles as we walked along the river towards the lake. We came to a small bridge and crossed over, making our way up a steepish path into the woods. The dogs were exploring everywhere, Cherie sniffing, whilst Junior and Lucy sought out sticks.

Eventually we headed back down and crossed the river as we reached Dausjoen. We took a new path up into the woods on the other side, clambering up some slippery mud and rocks until we got a clearing and views back over the lake.

Eventually we had to turn back and head back along the river to the van. All 3 dogs were playing, with Junior certainly monopolising the sticks (he is very quick…… rarely beaten as first one to get to it!)

Ha en riktig god helg og vi ses, her på bloggen, på mandag