Torsdag 7. august – lots of Linderud swimming!

Hei og god torsdag

Håper dere har hatt en fin dag, godt været forsetter derfor husk “to make the most of it” med fine turer i parkene og marka rundt Oslo området.

Sandras turer

Hunder: Aslan, Minnie, Troika og Twist

Sted: Skogen ved Ris

Sandra hentet Aslan og de kjørte sammen til å hente Minnie, Twist og Troika fra huset deres i Ris. Jentene var veldig glade til å se Sandra etter noen uker borte på sommerferie. De løp rundt i hundegården og hoppet med glede.

De hilste til Aslan i hagen. Aslan var veldig glad til å treffe jentene, Minnie hilste han og var leken, som er hun med alle hunder. Troika og Twist var, første og fremst, litt mer usikre av den ivrige Aslan og holdt de avstand i 5 minutter, og gikk ved Sandra.

De gikk fra huset mot Risbekkveien og i skogen derfra. De gikk oppover mot Båntjern og utforsket nye stier dyp i skogen der. De traff ingen i skogen og hundene hadde det skikkelig gøy med litt eventyr i skyggen.

20140807_115024

Etter 25 minutter oppover svingte de høyre og gikk de mot Sognsvann til de kom til Langrennsti mellom Vettakollen og Sognsvann. Farten var avslappet på tur men alle var fornøyde. Hundene passet bra sammen Troika, Aslan og Minnie lekte sammen mens de dro nedover tilbake til feltet ved Rikshospital.

20140807_114832

Der tok de en liten pause i sol, før gikk de tilbake til hos jentene.

Hunder: Lilly, Anni, Arisa og Amico

Sted: Linderudkollen

I dag startet de turen fra Linderudkollen. De hoppet fra bilen og traff de…….. jeg, Tassen og Leffe. Vi kom tilbake fra turen vår og alle hundene hilste. Amico og Lilly hilste meg også etter sine sommeferie og fikk kos og godbiter. Anni og Tassen var veldig glade til å se hverandre og de sprang rundt og lekte….. løp rundt og rundt oss, fortsatt i båndene…

Etter noen minutter, sa jeg ha det bra til dem og de startet turen. De gikk langs veien til Søndre Putt hvor en kjempeglad Anni sprang i vannet. Plutselig alle ble med og de svømte i 15 minutter. Når tok de pause fra badetiden, de løp rundt i skogen og jaget etter hverandre.

20140807_135719

I dag Arisa “was the one to catch”. Anni og Lilly løp etter henne i skogen og nærheten, mens Amico fant noe (kanskje en pinne, kanskje noe å lukte!).

10 minutter senere og de hadde brukt energiene deres. De fortsatte mot Solemskogen med glade, våte og slitne hunder. De kom til Solemskogen og gikk i skogen ved Setertjern hvor fant de et lekeområdet for barn, med tau i trærne. Hundene utforsket “the camp” og luktet overalt.

20140807_135919

På veien tilbake Anni hadde veldig lyst til å bade igjen mens gikk de ved Søndre Putt (utrolig mye energi hun har!), derfor Sandra tok dem til ensjøen og sprang de i vannet igjen for ekstra badetid.

Matts tur

Dessverre i morges var sommers “admin” dag, derfor hele morgen var jeg på kontoret (kjøkkenet) og gjørde jeg kjeddelige, men nøvendige, oppgavene.

Hunder: Tassen og Leffe

Sted: Linderudkollen

Etter var jeg i morges hjemme, jeg var veldig fornøyd til å få en tur med de guttene, Tassen og Leffe.

Jeg hentet dem og vi kjørte til parkeringsplassen ved Linderudkollen Hoppbakken. Hundene hoppet fra bilen og hilste (det var første gangen de hadde truffet). Etter de luktet hverandre og noen godbiter til begge deler, startet vi turen.

Vi gikk mot Solemskogen langs den hoved rødstien. I dag i stedet for å gå rundt Setertjern, svingte vi til høyre når kom vi til Solemskogen og fulgte den stien i skogen til toppen av Hoppbakken.

Utsikten var veldig fin fra toppen men hadde jeg lyst til å se utsikten fra den andre siden, fra Linderudseter. (For mer informasjon om Linderudseter, se under for Matts sign of the day!). Vi fortsatte til benken på Linderudseter og der tok vi en liten pause. Leffe tok muligheten til å ligge ned 2 minutter.

Derfra fulgte vi hovedstien nedover mot Stig / Trollvann, og kom vi rundt og tilbake til Svartputten, hvor guttene badet. Leffe svømte mens Tassen vasset og så på Leffe, veldig imponert! Etter 10 minutter guttene var kjølte av og fortsatte vi tilbake til varebilen.

Der traff vi Sandra med hundene fra sin andre tur, Lilly, Amico, Anni og Arisa. Alle hundene hilste og var veldig glade til å se hverandre.

Matts sign of the day

Here is some more information about the history of Linderudseter!

Ha en fin kveld, kos til hundene og vi ses i morgen på bloggen