Mandag 4 august – Bamse returns from Summer holidays, whilst Lilly is not amused by the rain

Heia!

Håper dere har hatt en fin helg og starten av denne uken har vært bra.

Jeg har kommet hjem fra nord norge i går kveld etter en fantastisk lang helg med fiskefestivalen, fjellturer og fiskekonkurranse. Se på vår Facebook side for et bilde av en glad Matt med en stor Sei.

Linken er:  https://www.facebook.com/wholetthedogsoutoslo

Også: Gratulerer med dagen til min far, Jeremy, i Storbritannia! Jeg vet ikke om han leser bloggen min (han forstår ikke norsk), men “you never know!”

I dag har vi fått regn, sol, litt storm og fuktig vær på tur. Men fortsatt veldig hyggelig på tur med glade hunder!

Sandras turer

Hunder: Aslan, Eddie og Lilly

Sted: Ekebergparken

Sandra hentet Aslan og Lilly og kjørte de til Ekeberg til å hente Eddie og starte turen derfra. Eddie var kjempeglad når han så Sandra. 2 minutter videre og alle var klare for at turen kunne starte. De gikk fra hos Eddie til Ekebergskråningen ved Framveien.

Lilly var litt skeptisk når de startet turen. Hun var sikker at regnet kommer. Og hun var riktig! Plutselig kom regnet og til tross for at de var allerede under trærne i skogen, alle ble gjennomvåt.

Lilly hvem at ikke glad i regn så litt trist ut, men Aslan og Eddie bare forsatte med turen og eventyret. Lilly gikk ved Sandra for å prøve å finne litt ly fra regnet.

De gikk langs nedre stien mot Utsikten og tilbake på toppstien i regnet.

Beklager for ingen bilder fra turen, Sandra sa at det var for våt for å pause og ta bilder, særlig med en uimponert, våt Lilly. Heldigvis får de ikke regn i morgen!

Hunder: Remi og Arisa

Sted: Skogen ved Ris

I ettermiddag (og etter hun hadde skiftet klær etter våt første tur) Sandra hentet en glad Remi, fortsatt med dårlig poten sin.

Han var ivrig og energetisk, klar for sin liten tur. Han hilste Arisa og alle sammen gikk de fra hos Remis hus til skogen ved Ris.

Etter litt utforsking i skogen kom de til hovedsti mellom Ris og Sognsvann. Heldigvis det regnet ikke og hundene gikk i skogen ved siden av hovedstien. Remi var veldig nysgjerrig i skogen og han luktet og søkte i hele området, han bare hadde det gøy. Mens Remi utforsket skogen, Arisa ventet (veldig tålmodig) ved Sandra, og hun rullet i gress når kom de tilbake til feltet……. hun virket veldig glad for det!

20140804_132614

Dessverre kan han ikke være ute for lenge tiden pga hans pote, derfor det var bare en kort tur. Han så litt trist ut når Sandra forklarte at de måtte gå tilbake.

20140804_132612

Men forhåpentligvis snart, når poten hans er bedre, vil han få mange langeturer igjen.

Matts turer

Hund: Bamse

Sted: Maridalen

Bamse var tilbake i dag etter 3 ukers sommerferie. Når hentet jeg ham og han så bilen kom, hørte jeg en glad Bamse at hoppet, løp rundt i hagen og han sang til meg (en blanding av bjeffing og hyl).

Han hoppet i varebilen og søkte etter turkameraten sin, Shaggy. Dessverre Shaggy er på ferie for en uke til. Likevel Bamse var ivrig og klar for en fin tur med meg.

Vi dro opp til Maridalen og parkerte vi ved Låkeberget parkeringplass. Med litt regn fant vi nesten ingen andre biler der. Vi gikk i skogen og fulgte den blå sti til kom vi til den stien fra Sognsvann til Hammeren.

Bamse utforsket overalt og han var veldig distrahert med alle luktene. Vi fulgte den rød sti nedover til Hammeren hvor gikk vi i feltet til å sjekke utsikten over Maridalen. Det regnet ikke og solen prøvde å vise seg gjennom skyene.

På veien tilbake fulgte vi stien ved gårdene i Maridalen. Vi traff noen mennesker på sykkeltur, men det var rolig i Maridalen i dag.

Hunder: Cherie og Junior

Sted: Maridalen (fra Hammeren)

I picked up Team Border Collie just before lunchtime today. They were happy, as always, and after a quick greeting, with my usual hug from Cherie, we all jumped into the van and headed up to Maridalen. This time I parked at Hammeren (evidently working my way down the valley, walk by walk), and we started our walk from there.

As we pulled into the car parking spaces the sky opened and torrential rain came down, almost too much for the windscreen wipers. Now…. whilst i am never put off by rain, I also know that showers of this intensity only last a few minutes. A quick look into the back of the van and I could see both Collies agreeing as the rain hammered against the roof of the van.

Positive thinking willed the rain to stop and 90 seconds later we emerged for our walk, with not one drop falling from the sky still. We headed into the woods and the dogs were crazy, running around, playing with each other, Junior finding sticks and Cherie jumping on him to excite him further!

After 5 minutes of craziness they settled down a bit and we kept a fast pace as we explored the woods and more small trails i had not been on before. Every 500 metres or so we would cross a trail i knew and then head off into the unknown until the next crossroads.

The woods were humid, damp and hot! The floor was muddy and slippery after the downpour. Junior delighted in lying in the mud, as if to taunt me. Cherie just happy to watch him and stay clean.

Hund: Leffe

Sted: Bygdøy

I ettermiddag hentet jeg en veldig glad Leffe. Han var veldig energetisk og dro vi til Bygdøy for en fin lang tur med litt badetid for den glade gutten!

Vi parkerte på den andre siden av Hukodden og gikk i parken der for å starte turen. Leffe virket veldig glad til å være ut på tur. Han løp på gressen og plukket opp noen pinner. Han løp etter disse jeg kastet, men han hadde ikke veldig lyst til å levere dem tilbake til meg. Bare litt tygging av pinner.

Vi gikk mot Paradisbukta i skogen. Det var ingen der og det virket at vi var helt alene midt i skogen. Vi tok umerket trailene og Leffe bestemte hvor vi skulle gå. Etter 20 minutter dyp i skogen kom vi til Paradisbukta. Der traff vi en kongepuddel tispe. Leffe hilste henne, men hun var litt usosial.

Likevel vi forsatte rundt mot Bygdøy sjøbad og fant vi en liten strand uten folk eller hunder. Der gikk Leffe i vannet. Han vasset og hadde det veldig gøy. Heldigvis var det mange pinner på stranden at jeg kunne kaste for ham, langt i fjorden. Han løp etter dem (det var ikke så dyp). Etter fant vi et sted hvor han svømte litt. Etter en lang badetid, han hadde ikke lyst til å dra fra vannet, men med noen godbiter løp han til meg.

Vi gikk tilbake på en annen vei i skogen, over til et stort felt og rundt skogen på langrenn trail (på vinteren).

Da leverte jeg ham tilbake Leffe var fornøyd og trett, jeg tror han vil sove godt i ettermiddag.

Ha en fin kveld, kos til hundene og vi ses i morgen