Tirsdag 29 juli – new trails and hot dogs

Heisann!

Håper dere har det bra og dere kos dere i solskinnen! Mens det er deilig for oss, våre “four-legged friends” tror det er fortsatt litt for varmt. Derfor finner vi skyggen og vann for dem i løpet av turene.

Min vann “spray” var tilbake igjen i dag og mens hundene tok litt tid til å akseptere sprayen, Tassen var veldig glad for den.

Sandras turer

Hunder: Aslan og Arisa

Sted: Bjølsen til Nydalen langs Akerselva

En glad og foreslket Aslan var alene med Arisa og Sandra på tur i dag. Han hoppet med glede da så han Arisa hvem hoppet fra bilen. De startet turen og gikk fra hos Aslan til parken i nærheten. Arisa gikk foran og en ivrig Aslan fulgte etter henne.

Når kom de til gressbanen, Arisa løp rundt og rullet seg på gressen for å kjøle av. Aslan så på henne, tenkte litt om det, og kopierte henne, han rullet seg også.

De gikk oppover langs elva og traff noen hunder på veien. Med solen var det noe folk i parken med hundene sine. Aslan hilste til nesten alle de andre hundene, han var veldig sosial i dag. De fortsatte oppover mot Nydalen og der gikk Arisa i vannet og vasset litt. Aslan bestemte seg at han hadde ikke lyst å bade der.

Likevel på veien tilbake på den andre siden av elva, fant de en nyt sted til å bade og der vasset han i vannet, han prøvde til å følge Arisa, men det var litt for dypt! Derfor han “splashed around” ved kanten av elva.

20140729_123112 20140729_123126

Andre tur sammen med Matt i ettermiddag

Hunder: Remi, Tassen og Arisa

Sted: Maridalen

Sandra og Arisa hentet Remi, jeg hentet Tassen og dro vi alle til Låkeberget parkeringsplass til å starte turen i ettermiddag.

Remi og Tassen hilste og de var glade til å se hverandre. Arisa var litt usikker om Tassen (det var første gangen de hadde truffet). Hun bjeffet 2 eller 3 ganger og så litt redd ut. Sandra snakket med henne og hun forklarte at Tassen var utrolig snill.

Vi startet turen og gikk i skogen på den blå stien. Vi fulgte den for en halv time mot Ullevålseter. Dessverre etter 20 minutter trailen hadde ikke mye skygge og vi bestemte at det var en bedre ide å utforske nye stier i tett skogen hvor det var mye skygge og ikke mye solskinn.

Både Tassen og Remi var for varme i solen, og tok vi mange pauser med vann.

20140729_140754

Vi gikk tilbake og krysset den langrenn sti fra Sognsvann til Hammeren. Vi forsatte rett frem og fant vi (etter 10 minutter på umerket stier / off track) en sti at verken Sandra eller jeg har gått på før).

Alle 3 hunder var kjempeglade for ny sti og mindre sol. Vi fulgte den, og hver gang kom vi til et sted hvor vi måtte bestemme “høyre eller venstre” vi la Arisa gå første og hun bestemte!

Etter en halv time til kom vi til den gården mellom Låkeberget og Hammeren, der fant vi hovedstien tilbake til parkeringsplassen.

Matts turer

Hund: Eddie

Sted: Ekebergskråningen

Eddie var alene med meg på tur igjen i dag! Han var klar på tur når kom jeg til å hente ham. Vi fulgte den samme veien som i går, nedover til Bestemorsveien, inn i Ekebergskråningen og mot Utsikten på den lavere stien og tilbake på toppen.

Før kom vi til skogen Eddie traff en hund at bor i sitt nabolag, jeg tror en Labradoodle eller Goldoodle. En snill hannhund men ganske større enn Eddie.

Likevel Eddie var veldig glad og han hadde veldig lyst til å hilse ham og nære seg til hunden og hans eier. Jeg vet at dette høres ikke veldig spennende ut, men jeg må forklare at når startet turene mine med Eddie for et år siden, han var veldig usikker av andre hunder og sjenert. Han alltid gikk den lengste som mulig borte fra de fleste hundene traff vi på tur. I morges tenkte jeg om endringen i Eddie det siste året og hvordan han har mye mer selvtillet nå. Jeg er veldig stolt ham, gratulerer Eddie!

Her er konge Eddie mens han tar en liten pause i løpet av turen i dag!

Hunder: Chili og Balder

Sted: Sørkedalen

Balder og Chili var tilbake sammen på tur i dag. Begge to hunder var glade til å se de andre. De hilste bakk i varebilen og dro vi til Sørkedalen til å starte turen vår.

Etter 100 meter av turen fant vi et orm! Heldigvis både Chili og Balder var uinteressert i den og forsatte vi. Vi gikk sørover og oppover på den rødstien mot grensen mellom Oslo og Akerhus.

Vi tok det veldig rolig på tur. Begge to hunder virket veldig slitne i varmtværet. Chili tok muligheten til å ligge ned hver gang han fant skygge på stien. Tydeligvis farten var sakt!

Likevel hundene virket glad til tross for solen. Etter 30 minutter kom vi til vår vanlig bekk hvor de vasset i vannet og hadde det veldig gøy. Chili la seg ned i vannet og Balder gikk rundt og rundt og rundt. Plutselig kom en glad og snill labrador hannhund med eierne hans. Alle de hundene hilste og koste seg i vannet mens jeg snakket med eierne.

Endelig måtte vi dra oss og forsatte vi oppover mot toppen av en kollen til høyre. Med litt “refreshment” i bekken, Chili var veldig ivrig og han løp foran oss, bakk oss, overalt fullfart….. Balder tok det rolig, like alltid.

På veien tilbake stoppet vi igjen ved den bekken og en gang til hundene elsket litt badetid, før en liten halv time tur tilbake til bilen derfra.

Tredje tur jeg ble med Sandra (see above)

Ha en kjempefin kveld, kos til hundene (og masse vann for at de kjøler av) og vi ses i morgen