Torsdag 3 juli – Lex thinks about taking up Ski Jumping!

Hei og god torsdag!

Vi håper dere har hatt en fin dag.

I dag er bursdagen til min kollega Sandra! Gratulerer med dagen! Jeg håper du har hatt en kjempe hyggelig dag.

På polsk, jeg tror det er…. Najlepszego!!

Været

Screenshot 2014-07-03 08.14.58

Litt fuktig i morges men etter hvert solen kom og hadde jeg utrolig fine turer

Matts turer

Hunder: Shaggy og Anni

Sted: Gulleråsen

Vi startet turen i dag fra nær til Shaggys hus. Vi parkerte i Planetveien og gikk inn i skogen der.

Det hadde vært en liten stund siden de var på tur sammen og begge to har så mye energi. De hoppet fra varebilen og lekte og lekte. Alt var fullfart, mens jeg bare så på 2 unge, glade hunder.

Vi startet turen og gikk til Båntjern hvor de gikk i vannet. Anni fant en stor, stor pinne og hun tygget på den mens Shaggy var fokusert en gang til i endene!

IMG_20140703_104502  IMG_20140703_104556

Fra Båntjern forsatte vi mot Sognsvann for 1km til. Vi kom til en rødsti til venstre mot Skjennungstua og så prøvde vi den.

Skogen var veldig stille og rolig. Den stien var litt våt og hundene gledet seg i gjørma! Her kom vi til en liten “obstruction” på stien….

Og selvfølgelig Anni hoppet over, Shaggy løp under…… og gikk jeg rett inn i ved!

10 minutter senere og de ivrige hundene var fullfart lekne igjen……. noen ganger det er bare best at de leker og bruker alle energiene deres!

Etter en stund fant vi en umerket sti mot “vague retningen” av Gulleråsen. Vi fulgte den i skogen tilbake til Båntjern og derfra tilbake til bilen.

Hunder: Amico og Lex

Sted: Linderudkollen

I ettermiddag hentet jeg Lex og Amico og kjørte vi til Linderudkollen i varebilen.

Vi startet turen derfra og gikk vi mot Solemskogen ved langrennstien. Sol skinte og guttene var utrolige glade og koste seg i varmtværet! Amico gledet seg med litt utforsking av buskene og kantene til trail mens Lex og jeg tok det rolig.

Lex alltid gå ved siden eller bakk meg på turene, derfor det kan være vanskelig til å ta en “action” bilde av ham. Her er en selfie av ham og jeg “walking and exploring”!

Jeg vet at jeg ser litt forvirret ut i bildet….. jeg konsentrerte meg til å ta bildet og ikke gjøre feil igjen!

Da kom vi til Solemskogen fant vi en stor gruppe barna, kanskje sommercamp. Derfor startet vi tilbake på den sammen veien til kom vi til en langrennsti at drar tilbake til Linderud Hoppsenteret, men OVER TOPPEN av Linderudkollen.

Det hørte kjempebra ut og guttene hadde fortsatt masse energi, derfor gikk (klatret!) vi oppover til kom vi til toppen av Hoppbakken.

Her er et super bilde av Lex, mens han tenker om hvor bratt bakken er! (Og den er den mest liten hopp)

IMG_20140703_124554 (1)

Her er ansiktet til Lex når jeg fortalte ham at han vil hoppe 😉 – AHHHHHHHHHHH

God sommerferie til Amico, ha en super juli og vi gleder oss til å se deg igjen i august

Ha en riktig god kveld og vi ses i morgen!