Tirsdag 1. juli – Holiday season has started in Oslo

Hei, happy Tuesday og god 1 juli!

Jeg vet at mange av dere er allerede på ferie og det kommer straks for de andre. Plutselig siden forrige uke det er mindre og mindre folk i Oslo og gatene er mye mer stille når vi kjøre rundt til å hente og levere tilbake hundene.

Været

Værvarsel ser litt dårlig ut her, men jeg er sikker det var mye bedre enn den i dag. Bortsett fra litt regn mens kjørte jeg opp til Voksenkollen for min andre tur, været var helt greit og veldig fint midt på ettermiddag.

Sandras tur i dag

Hunder: Minnie, Twist, Troika og Giro

Sted: Skogen ved Ris

I dag startet de turen fra huset til Twist. Sandra hentet Giro og de dro dit sammen og fant Minnie, Twist og Troika i hagen. De var veldig glade og klare på tur. Minnie, alltid leken, hoppet på Sandra da hun traff henne.

2 minutter senere, alle i bånd og de startet turen og gikk opp til Risbekkveien og inn i skogen derfra. De gikk oppover i skogen på skogstrail mot Båntjern. De tok det rolig og det var deilig i skogen med litt sol, men ikke for varmt, bare fuktig.

Hundene utforsket skogen og de traff noe hunder på tur. Minnie og Troika hilste de andre hundene, men Twist og Giro var litt mer usikre om det og de sto ved Sandra.

Når kom de til Båntjern, Giro gikk i vannet

og plutselig……… wow…. han var helt i vannet. (For dere at har ikke lest forrige bloggene om det, Giro var redd vannet bare 1.5 måneder siden og nå han koser seg masse i vannet.

Jentene så på Giro, men ingen var inspirert til å kopie ham i dag, de bare gikk i vannet på kanten av Båntjern. Kanskje det var også at de visste det var “Godbit time!”

Matts turer i dag

Hund: Max

Sted: Huk (Bygdøy)

I morges gikk Max og jeg til Huk for sin favoritt svømmetur. Huk ble forlatt, vi så bare 2 mennesker hele turen, veldig rar. Kanskje alle var på ferie der.

Max var veldig glad for å ha hele parken til seg selv. Han var i langlinje og han løp rundt, fant pinner og tygget dem, før han slippet dem ved meg og spurte meg til å kaste dem for ham.

Vi gikk til stranden og der svømte han, og han hadde det veldig gøy.

Se på dramatisk skyer bakk bildet (og en silhouetted Max!)

Vi ønsker Max en god sommerferie og vi gleder oss til å se ham igjen i august.

Hunder: Bamse og Shaggy

Sted: Voksenkollen og Tryvann

I dag var Bamse tilbake på tur! Shaggy var veldig glad (han savnet sin turkamerat i går).

Vi dro opp til Voksenkollen og startet turen derfra i dag. Vi krysset sporene ved t-bane stasjon og fulgte den blå sti oppover til hoved langrennsti ned til Hyttli.

Både Bamse og Shaggy var lekne og de hoppet og løp rundt. Vi gikk inn i skogen og fulgte en skogssti til kom vi til den ski bakken ned til Hyttli. Derfra gikk vi nedover på ski bakken til Hyttli og krysset vi over til toppen av Wyllerløyper. Utsikten sørover var fin, men det er verksted på toppen mens de fikser skiheis der.

Derfor svingte vi til høyre og gikk i skogen på en ny sti (og litt “off track”) til kom vi tilbake til den langrennsti som drar til Lillevann. Deretter gikk vi oppover fra Lillevann til Voksenkollen med 2 glade, slitne hunder!

Hunder: Sam, Eddie og Zara (og Zuni)

Sted: Østmarka

Jeg hentet en glad Eddie og dro vi til å hente Zara. I dag Zuni sov og så veldig “relaxed” ut når jeg hentet Zara, så fikk hun sin pause i hagen etter turen. Vi hentet Sam og jeg hadde lyst til å prøve en ny tur i det området. Derfor kjørte vi Ljabruveien og Enebakkveien til fant vi starten av en blå sti.

Jeg parkerte bilen og hoppet vi ut. Vi fulgte den blå stien en liten stund. Hundene var veldig glade til å være i et nytt sted. Stien var ganske bred og det var nok lukter til å interessere hundene.

Plutselig hørte vi bjeffer, masse bjeffer. Vi forsatte på stien og kom vi til FOD omplassering senteret i skogen der. Vi svingte til venstre og gikk den andre veien for å bekymre hundene (med alle bjeffer) og snart var det rolig igjen.

Hunder: Tassen og Lex

Sted: Grefsenkollen

Siste turen i dag var super….. både Lex og Tassen var så glade, sol skinte i skogen og stien og Grefsenkollen var så grønn og vakker!

Vi parkerte litt under Trollvann parkeringsplass (hvor det er en bomvei i svingen). Vi fulgte gaten opp og tok den blå stien rundt kollen og mot Linderudkollen.

Guttene passet veldig bra sammen, Tassen viste mye respekt til Lex, og Lex var glad som “role model” for den unge Tassen! Veldig søte, like brødre (rare brødre! 😉 )

Vi forsatte til kom vi til Langevann og gikk vi rundt ensjøen. Det var ganske mye mygger i skogen og litt slåss med dem (både jeg og hundene).

Skogen var rolig og traff vi bare en mann hele turen. Jeg tok så mange bilder (jeg bare skjønte hvor mange etter turen)…. her er noe

ImageImageImageImageImage

Ha en kjempefin kveld og kos til hundene