tirsdag 20. mai – swimming, snow rolling and happy dogs

Hei

Håper dere har hatt en god tirsdag!

Været i dag:

Noel Coward sa en gang “Mad dogs and Englishmen go out in the midday sun!”. Han var helt riktig!

I morges været startet kjempefuktig, men etter kl12 hadde vi sol, sol, sol! Temperaturer av 23C var deilig, og hadde vi varme hunder!

Sandras turer i dag

første tur:

Hunder: Anni, Amico, Sniff og Louie

Sted: Grefsenkollen

I dag startet de fra Akebakkeskogen (Disen området). De gikk derfra i skogen og oppover, oppover litt mer og oppover igjen hele veien til toppen av Grefsenkollen.

Da de var på toppen kom solskinnen og de var så glade (særlig Sandra!). På veien opp følgte de langrenn stien fra Akebakkeskogen til Grefsenkollen toppen, men veien ned ble delt mellom ski bakken (uten snø!) og i skogen. De hundene gledet seg masse å jage etter hverandre.

Veldig glad å høre Sniff var “back to his usual ways again” og han løp etter de andre og kjempeivrig! Likevel Sniff er ikke så glad å være photo model for Sandra!

andre tur:

Hunder: Remi, Minnie og Twist

Sted: Skogen ved Ris

Solen skinte, ivrige og glade hunder og et godt mål for hundene på tur……. å gå og bade i Sognsvannet for å kjøle seg ned!

De startet turen fra Ris og følgte hoved langrenn sti hele veien opp.

Men de ikke trengte å vente til Sognsvannet for å bade, fant de mange pytter på veien. De hadde det veldig gøy!

Men Remi hadde lyst til å dra hele veien for en ekte svømmetur! Se på ansikten hans……. THIS DOG NEEDS TO SWIM!

Heldigvis for Remi……… de gikk hele veien til Sognsvannet og han fikk svømmeturen hans.

Matts turer i dag

første tur

Hund: Max

Sted: Bygdøy

I morges startet dagen med en fin tur i Huk området på Bygdøy med Max. Han var veldig energetisk og hadde lyst til å utforske alt på stranden og etter i skogen. Etter alle regnet vi fikk i går natt var skogen veldig grønn og fin i dag.

Han gledet seg med en liten bading i fjord flere ganger i løpet av turen. Vannet var ikke veldig kaldt og han sprang og hoppet i vannet mens jeg kastet pinner for ham å hente.

andre tur

Hunder: Shaggy og Lex

Sted: Gulleråsen

Stakkar Lex har fortsett vondt og er litt syk etter operasjonen hans, for en uke siden. Likevel han hilste meg og virket veldig glad for å gå på tur. Vi dro og hentet Shaggy og startet turen fra Planetveien (Gulleråsen). Jeg forklarte til Shaggy at Lex hadde vondt, men jeg synes at han visste allerede og derfor han ikke plaget Lex og ingen leker med ham hele turen.

I stedet av lek Shaggy utforsket skogen i langelinje mens Lex og jeg tok det rolig bakk Shaggy. Etter hvert Lex var litt bedre og han hadde varmt opp på turen. Han bestemte at han hadde lyst til å gå ved Shaggy foran meg…… veldig moro på en liten sti!

Jeg hadde planlagt for en tur opp ved Vettakollen, men 5 minutter senere traff vi 50 barna fra en skole, og tenkte jeg at det var litt for mye for en ivrig Shaggy og en syk Lex. I stedet gikk vi rundt Båntjern og i skogen bakk ensjøen hvor det var ingen!

tredje tur

Hunder: Lilly, Giro og Sam

Sted: Ljanselva Miljøpark

Return of the SAM!!! Og han var veldig glad for å være på tur igjen…

Jeg hentet Lilly og Giro og dro vi til Sams hus (nær Ljanselva Miljøpark). Vi startet turen fra parkeringsplassen ved E6 og gikk vi oppover ved elva til skogen. Der gikk vi til toppen av Skullerudåsen, og ned igjen den andre siden på en liten sti. Etter gikk vi tilbake rundt kollen ved en gård hvor traff vi en hyggelig gårdshund, løs og på en liten tur alene (et slags collie blanding). Lilly og Sam hilste til hunden, men Giro var litt usikker, og han sto ved siden av meg

fjerde tur

Hunder: Tassen, Chili og Stella

Sted: Oslo Vinter Park (Tryvann)

Det hadde vært lenge siden jeg hadde gått på tur ned ski-bakkene i Oslo Vinter Park. Mens vinter det er alltid for mange folk for å lufte hundene i det området. Likevel, sesongen er ferdig, jeg tenkte at alle snoen ville har smeltet (FEIL!) og vi dro opp til Tryvann for å ha en fin tur (suksess!)

Før turen kunne starte Chili og Tassen måtte hilse for første gangen. Chili var heldig og han har satt foran i bilen opp til Tryvann ved meg (alltid bedre at to hannhunder ikke treffer første gangen bakk i varebilen). De hilste, luktet hverandre, begge to var litt usikre, litt knurring, men jeg snakket med dem og forklarte det var ingen fare…..

Vi startet fra ved Tryvann tårnet og gikk ned en stor bakken (hvor står Quiksilver Tricks parken i vinter). Etter 200 meter så jeg at masse snø var fortsatt på bakken. Likevel det var så varmt og hundene rullet i snøen og hadde det kjempe gøy. Stella var så glad i snøen i dag og hun var helt vill.

Som dere kan se, de guttene, etter 5 minutter spilte sammen og var lekne.

Etterpå gikk vi fra Hyttli til toppen av Wyller med en fantastisk utsikt over hele marka sørover. Stella tydeligvis hadde ikke lyst til å være i bildet.

Vi gikk halv vei ned på Wyller, (jeg hadde lyst til å gå hele veien til Sørkedalen) men det var litt for varmt og slitsomt for flere (kanskje jeg inkludert!).

På sluttet var vi alle litt utslitt med utrolig glade etter en fin tur