Mandag 19. mai – the great weather continues……

Hei,

Håper dere har hatt en god begynnelse til denne uken, og også fin feiring av 17. mai på lørdag!

Været i dag

Say no more – kjempedeilig!

Sandras tur i dag

Hunder: Minnie, Twist, Remi og Arisa

Sted: Skogen ved Ris

De startet, like vanlig, fra Ris området og de gikk opp i skogen.

20140519_132609

I dag gikk de hele veien til toppen av Vettakollen. Det var kjempevarmt i ettermiddag og litt tøff å gå oppover for nesten 1 time. Likevel utsikten fra toppen var fin over Oslo!

20140519_132246

22 / 23 varmegrader i ettermiddag, derfor Arisa hoppet og sprang i vannet hver mulighet hun fikk.

20140519_133435

På veien tilbake tok de en annen sti ned til Båntjern, men veien tok litt lengre enn Sandra hadde tenkt. Likevel etter 2.5 timer tur, Sandra leverte tilbake veldig glade og utslitt hunder hjem!

20140519_132315

Matts turer i dag

første tur

Hund: Shaggy

Sted: Gulleråsen / Vettakollen

I morges tok jeg en veldig glad og ivrig Shaggy på en tur, bare oss. Vi startet fra huset hans og gikk opp til Planetveien hvor gikk vi inn i skogen. Derfra gikk vi hele veien opp til toppen av Vettakollen, hvor utsikten over Oslo var fantastisk.

På toppen traff vi en barnehage gruppe og de var veldig imponert med Shaggy. Likevel måtte vi dra fra barna og forsette turen. Vi gikk tilbake på en hel ny vei at jeg kjente ikke, en liten sti mellom de to stiene jeg tar ganske ofte!

Vi traff ingen hele veien ned fra Vettakollen og skogen var nydelig. Her er Shaggy midt i skogen.

andre tur

Hunder: Zara, Zuni og Mena

Sted: Holtet og Ekebergparken

Jeg hentet Mena og dro vi over til Holtet hvor bor Zara og Zuni. Været var fantastisk og derfor hadde vi 30 minutter leketid i hagen der. Jeg kastet ballen for Mena og Zara, mens Zuni la seg i solen og koste seg.

Mena var veldig leken og det var første gangen at hun har vært løs på tur. Hun løp og løp og løp, hun var så glad.

Etter leketid gikk Mena, Zara og jeg fra Holtet til Brattlikollen, hvor vi utforsket skogen der og krysset idrettsfeltene ved Ekebergparken.

tredje tur

Hunder: Junior og Cherie

Sted: Skar (Maridalen)

I ettermiddag hadde jeg lyst til å gå på en ny tur. Siste sommer jeg har gått flere ganger fra Skar i Maridalen, men pga et byggeplass ved dammen det var for mange lastebiler, derfor gikk jeg alltid til Fagervann (også en kjempefin tur!). På lørdag faren til min sambœr fortalte meg at alt var ferdig med dammen nå, og han hadde gått der for 2 uker siden. Jeg bestemte meg å prøve den nye turen.

Vi dro til Skar og startet fra parkeringsplassen der. Vi følgte langrennstien (rød sti) opp ved venstre siden av elva. Det er omtrent 3km til dammen og mange sted for hundene å bade. Junior er alltid glad i vannet. Her er han i et veldig maleriske sted, med video også.

Etter 3km kom vi til dammen.

Da kom vi til dammen, fant vi en sti på den andre siden av elva hele veien tilbake til Skar at jeg hadde aldri gått før…….. veldig kult. Der fant vi “the zig zag tree”

Matt’s sign of the day!

A little extra information on Øyungen (where the dam is) for those who have not ventured up that way for a while.