Tirsdag 13. mai – Zen feeling, stroking a pig and we add some Chili to our walks!

Hei

Håper dere har hatt en god tirsdag

Været i dag:

Tydeligvis de glemte “stor haglstorm” i ettermiddag fra værvarsel.

Sandras turer i dag:

Første tur

Hunder: Anni, Sniff og Louie

Sted: Grefsenkollen

Sniff var tilbake på tur i dag riktignok meden beskyttende kegle på hodet etter opersajonen sin siste uke. Han ble på tur med to av sine venner, Anni og Louie.

De dro til Trollvann og startet turen der. De følgte stien, ved Trollvann og rundt til Svartputten og Linderudkollen Hoppsenter. På veien tilbake gikk de til Stig (nær Årvoll) og opp til toppen av Grefsenkollen og nede til Trollvann.

En stund på tur fant de hundene en frosk. Alle var veldig interessert, men de bare så på frosken. Anni prøvde å nære seg til frosken, men når hoppet frosken, Anni var redd men veldig nysgjerrig av den.

Andre tur (sammen med Matt)

Hunder: Chili, Stella og Arisa

Sted: Skogen, Lillevann, Tryvann

I ettermiddag var første tur for Chili med oss. Da hentet vi ham, han var litt usikker å klare seg for turen, men 2 minutter etter han var frisk, glad og ivrig etter han hadde hilste Arisa og Stella (en heldig fyr å gå på tur med fine tisper!).

Vi startet fra huset til Chili (for at han kjenner godt området for første turen sin med oss). Vi gikk gjennom skogen og kom vi etter 5 minutter til Lillevann. Derfra gikk vi opp til Voksenkollen hvor gikk vi igjen gjennom skogen opp retningen av Tryvann Tårnet.

Chili integrert seg i gruppen veldig bra og han passet bra med både Stella og Arisa. Vi følgte langrenn sti til topp av Rødkleiva (den gammel alpint ski bakken at var brukte i 1952 Olympics for slalom konkurranse – for mer informasjon, klikk her). Utsikten fra toppen av Rødkleiva er fantastisk.

Fra Rødkleiva gikk vi tilbake til Lillevann og tilbake til Chilis hus etter. På veien tilbake fant vi litt sno ved stien. De hundene var veldig ivrige.

Her er flere bilder fra en fantastisk tur

Photos:

– The new boy Chili!

– Hundekos for Matt

Matts turer

forste tur

Hund: Max

Sted: Bygdøy

En veldig glad Max hilste meg da kom jeg i morges for turen vår. Han var klar og løp oss til parken. Der kastet jeg ballen for ham. Han også rullet seg på ballen (litt ball-massasje for ryggen hans)

Etter gikk vi gjennom skogen til Paradisbukta i Bygdøy skog og tilbake på stranden, hvor Max badet seg i fjord og spiste litt tang. Der traff vi flere andre hunder ut på tur. Alle hilste, men Max bare hadde lyst til å spille med ballen og ikke dele den med de andre.

andre tur

hund: Eddie

sted: Ekebergparken

To dager på rad har Eddie hatt sin egen tur alene med meg! I dag vi bestemte å “mix it up a bit” og gikk vi over til Ekebergparken.

Der traff Eddie to kongepuddler. Jeg snakket med eierne og vi var enige at det var moro å se tre “nesten identiske” hunder på forskellige størrelser.

Etter gikk Eddie og jeg over til dyreparken der, og Eddie hilste en sau og en mini gris, bilder er her

ImageImage

Eddie var litt usikker av grisen men jeg hilste ham / henne.

tredje tur:

Hunder: Shaggy og Tassen

Sted: Gulleråsen / Vettakollen / Holmenkollen

Vi startet turen som vanlig fra Planetveien. Derfra gikk vi opp til toppen av Vettakollen. Utsikten over hele Oslo og fjorden var helt fantastisk og de hundene satte mens tok jeg bildene. Det var veldig zen på toppen, solen skinte , ingen der (bortsett fra oss), veldig deilig.

ImageImage

Vi forsatte turen på andre siden av Vettakollen og følgte stien hele veien til Fuglemyra (ensjø) hvor vi snudde oss rundt. Både Shaggy og Tassen var stille i dag og hadde det gøy. Jeg tror Shaggy var imponert med Tassen. Han følgte Tassen hele turen og han kopierte ham. For Tassen det var en ny erfaring å være “the older role model” men han har gjørt et fint arbeid.